Neljapäev, aprill 1, 2021
 

Teedeehituseks riigil vahendeid jagub

Harda Roosna | Hiiu Leht
Tänavu investeerib riik teedevõrku üle 50 miljoni euro rohkem kui mullu, oodata on ulatuslikke teede­võrgu rekonstrueerimisi ja uus­ehitusi, Hiiumaa riigiteede hanke eeldatav maht on 4,2 miljonit eurot.
Pressikonverentsil rääkis transpordiameti peadirektor Kaido Padar transpordiameti eesmärkidest ja väljakutsetest teeehituse valdkonnas. Tänavu investeeritakse teedevõrku üle 50 miljoni euro rohkem kui eelmisel aastal. “Tegemist on investeeringute kohalt rekord­aastaga,” sõnas Padar.
Plaanis on ehitada mitmeid 2+2 maanteelõike ja alustada koostöös Rail Balticuga riigi­teede raudteega ristumiste väljaehitamist. “Hangete maht on sellel aastal ligi 250, kuid loodame kõik need planeeritud tööd õigeks ajaks valmis saada,” lisas Padar.
Maanteehoiuteenistuse direktor Raido Randmaa lisas, et sel aastal tehakse ehitus- ja remonditöid 2081 kilomeetril riigiteedel ning uusi teid ehitatakse juurde 20 kilomeetrit. Rekordiliselt palju kruusateid saab tänavu uue katte – 322 kilo­meetrit ehk üle 100 kilomeetri rohkem kui eelmisel aastal. Transpordiameti eesmärk on muuta katte ehitamisega 2030. aastaks arvestatava kasutusega kruusa­teed tolmuvabaks.
Kokku tehakse tänavu ehitus- ja remonttöid rohkem kui 2000 kilomeetril riigiteedel, arvestamata liiklusohtlikke kohti ja sildade ümberehitus­töid. Katte saab 322 kilomeetrit kruusateid. Lisaks remonditakse 285 kilomeetrit kruusateid säilitusremondi meetoditega. Samuti remonditakse 1162 kilomeetrit kattega teid säilitusremondi ja 187 kilomeetrit taastusremondi
meetoditega. Teid rekonstrueeritakse 105 kilomeetrit. Lisaks on plaanis likvideerida 57 liiklusohtlikku kohta ja remontida 20 silda.
2021. aasta suurimaks objektiks on Tallinna–Tartu–Võru–Luhamaa km 64,2–80,2 Võõbu–Mäo 2+2 teelõigu ehitus. See läheb maksma 58,7 miljonit eurot ning valmimise aeg on 2022. aasta.
2021. aastal arendab Transpordiamet teedevõrku 253 miljoni euro eest, millest 205 miljonit on Eesti riigi eelarvevahenditest ja 48 miljonit välisvahenditest.
Ka Hiiumaal algavad riigi­maanteel suuremahulised teetööd. Rekonstrueerimistöid tehakse Kärdla–Käina teelõigu 17–22 kilomeetril ja Käina–Hüti tee ristmikul. Nende ehitustööde maksumuseks on planeeritud 3,72 miljonit eurot ning valmimise aeg on 2021. aasta.
Tööde teostaja ei ole veel teada, sest hange, mille eeldatav kogumaht koos muude töödega on 4,2 miljonit eurot, on avaldatud riigihangete registris ja pakkumisi oodatakse 6. aprilliks.
Lääne teehoiu osakonna juhataja Hannes Vaidla ütles, et ka Hiiu maakonnas pööratakse tänavu suurt rõhku kruusateedele. Nii saab uue katte Kassari surnuaia tee, mille eelarve 50 000 eurot. Kruusateede säilitusremonti tehakse Posti–Malvaste teel üle 3 kilomeetri pikkusel lõigul, Kidaste küla teel üle kahe kilomeetri ja Ristna – Hirmuste teel nelja kilomeetri ulatuses. Veel parandatakse teeolusid Jausa teel pea kolm kilomeetrit ja sama pikk teelõik Poama teel.
Kokku tehakse kruusa­teedel säilitusremonti 16,5 kilomeetri ulatuses ja nende tööde maksumuseks kujuneb 1,1 miljonit eurot.
Mustkattega teede korduspindamist on plaanis teha 28,6 kilomeetrit 336 000 euro eest ja ka kilomeetri jagu pindamist mössiga, mis maksab 103 000 eurot.
Emmaste–Tohvri ristmikul likvideeritakse liiklusohtlik koht ehk siis korrastatakse ülekäigurada, bussipeatused, parkimine. Tööde eelarve on 30 000 eurot.

HELJA KAPTEIN

 

Sildid: , , ,

Comments

Pole ühtegi kommentaari.
 
Hiiu Lehest

Hiiu maakonna sõltumatu maakonnaleht aastast 1997

Miks sündis Hiiu Leht »
Kontakt

Telefon: +372 463 2199
Email: hiiuleht@hiiuleht.ee

Vabrikuväljak 1, Kärdla, 92411