Reede, mai 10, 2019
 

NyxAir valmis suursaartele lendama suurema lennukiga

WWW.NYX:EE
Kuressaare ja Kärdla lennuliini klientide huvides oleks kogu käimasoleva lennuhanke tühistamine ja uue korraldamine, et leida üks operaator mõlemale liinile, arvab Eesti lennu­firma NyxAir juhataja Jaanus Ojamets.
“Enne operaatori leidmist on NyxAir valmis vajadusel lendama suursaartele alates 1. juunist, kasutades selleks suuremat, 33kohalist lennukit Saab 340 ning võimalik, et seniste dotatsioonide eest,” teatas NyxAir.
“Muidu käiks hanke vaidlustuse tõttu suursaartele lendamine senist rada pidi ehk suurem lennuk jääb unistuseks ning ei realiseeru ootused, et Kuressaare ja Kärdla liinidele tekib uus kvaliteet,” märkis Ojamets.
Tema sõnul on tegu hankega, mis korra tühistati ning seejärel muudeti hanke tingimusi, et leida Kuressaare liinile vähemalt 40kohalise lennukiga lendav firma. “Samas on tekkimas olukord, kus saarlased võivad suuremast lennukist edaspidigi vaid unistada, sest tõenäoliselt seisab ees kohtuvaidlus. Viimane tähendab seda, et suurema lennuki asemel jätkaks 1. juunist liini teenindamist endiselt 19kohaline lennuk ning seda kuni kaheks aastaks,” ütles Ojamets.
Tema sõnul on NyxAir ja ilmselt mõned teised lennu­firmad valmis kaaluma varianti, et hakkavad alates 1. juunist saartele lendama vähemalt 33kohalise lennukiga, mis teenindaks nii Kuressaare kui ka Kärdla liini. “Võimalik, et suurema lennuki saab liinidele tuua ka praeguste dotatsioonide eest,” märkis Ojamets.
Tema sõnul on NyxAiri opereeritav 33kohaline Saab 340 Rootsis ehitatud ja põhjamaistes tingimustes end hästi õigustav reisisaatjaga lennuk. “Oleme teenindanud liini­lende Rootsis ja sealsed kliendid on meie opereerimisega väga rahul,” ütles Ojamets.
Ta avaldas veendumust, et  lennuk sobib saarlastele ja hiidlastele ning kinnitas, et NyxAir on vajadusel valmis alustama ajutist opereerimist suursaarte liinidel alates 1. juunist.
Ojametsa sõnul on hanke läbiviimine tekitanud mitmeid küsimusi ja vaideid ning tekkinud on olukord, millega ükski osapool ei saa rahule jääda.
Esimese hanke tühistas maanteeamet põhjendusega, et tuli eemaldada CO2 hindamis­kriteerium. Seejärel kuulutati välja uus hange, mille tingimusi maanteeamet muutis, et leida Kuressaare liinile esialgse 33kohalise asemel vähemalt 40kohaline lennuk. Maanteeamet põhjendas, et lepinguperioodi jooksul nähakse suurt potentsiaali sõitjate arvu kasvuks ning 40 reisijakohaga lennuki hankimise nõue on pärit Saaremaa valla ettepanekutest.
8. aprillil tunnistas maanteeamet suursaarte ja mandri vahelises lennuhankes nii Kuressaare kui ka Kärdla liinil edukaks JSC aviation company Transaviabaltika pakkumuse.
Riigihangete vaidlustus­komisjon rahuldas 3. mail hankes osaleva ettevõtte Regional Jet vaidlustuse, millega tunnistati ettevõtte pakkumine Tallinna–Kuressaare lennuliini hankel vastavaks ning tühistati praeguse operaatori võitjaks tunnistamise otsus.

NyxAir on Eesti ettevõte, mis opereerib regulaar- ja tellimuslende kahe Saab 340 reisilennukiga ning ühe Saab 340 kaubalennukiga.
Lisaks Eestile on NyxAir teenindanud lende Euroopas ja Aafrikas.
NyxAiril on Eesti lennuameti väljastatud lennuettevõtja sertifikaat ja hooldusorganisatsiooni sertifikaat ning majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi väljastatud lennutegevus­luba reisijate, posti ja/või lasti veoks õhu teel tasu eest.

 

Sildid: , ,

Comments

Pole ühtegi kommentaari.
 
Hiiu Lehest

Hiiu maakonna sõltumatu maakonnaleht aastast 1997

Miks sündis Hiiu Leht »
Kontakt

Telefon: +372 463 2199
Email: hiiuleht@hiiuleht.ee

Vabrikuväljak 1, Kärdla, 92411