Reede, märts 29, 2019
 

Vald koondab igapäevainfo äppi

Hiiumaa vald suunab igapäevaeluks vajaliku info kogukonna äppi – selle kasutamiseks on vaja nutitelefoni, mida kõigil inimestel pole.
Alates 8. aprillist on soovijail võimalus oma nutitelefoni laadida Hiiumaa kogukonna mobiilirakendus, mille kaudu saab infot vallas toimuva kohta, aga ka probleemidest teavitada.
Vallavanem Reili Rand ütles eelmise neljapäeva volikogu istungil, et vald koos Hiiumaa arenduskeskusega on teinud tööd selle nimel, et kolmanda vallana Eestis võtta kasutusele kogukonna mobiilirakendus ehk äpp nagu seda juba kasutavad Järva ja Elva vald.
Vallavanema sõnul on rakenduse eesmärk edastada infot nii vallakodanikele kui Hiiumaa külalistele. Teistpidi oleks see koht, kustkaudu saab saata tähelepanekuid probleemide kohta, näiteks kui kuskil on mõne tee olukord väga kehv.
Küsimusele, mis saab neist, kel nutitelefoni pole, vastas vallavanem, et nutirakendus on lisakanal juba toimivatele infokanalitele ning vallaleht Hiiumaa Teataja, valla veebileht ja sotsiaalmeediakanalid jäävad endiselt kasutusele nagu ka võimalus valla­ametnikule helistada.
Saab anda tagasisidet
Muuhulgas on rakendusel funktsioon toimida piirkonniti. Näiteks, kui Kärdlas juhtub veerike, saab sellest teavitada ainult Kärdla elanikke ja anda neile soovitusi tegutsemiseks. Vallavanema sõnul on see kõige lihtsam ja kiirem viis suhtlemiseks kriisiolukorras.
Ranna hinnangul on kõige väärtuslikum, et iga kasutaja saab mugavalt juhtida tähelepanu kitsaskohtadele, aga ka asjadele, mis hästi. “Rakenduse vahendusel saame valla poolt kohe ka probleemi asukoha täpsed koordinaadid,” märkis vallavanem.
Lisaks saab läbi mobiilirakenduse anda tagasisidet, kuidas vald ühe või teise probleemi lahendamisega tegelenud.
Infokanaleid liiga palju
Hiiumaa vallal on mitmeid infokanaleid: valla veebileht ja sotsiaalmeedia leht, kord kuus ilmub paberil Hiiumaa Valla Teataja. “Probleem infoajastul on, et neid kanaleid on liiga palju, kohati kuuleme ka vallavalitsuse suunal ette­heiteid, miks me ühes või teises Facebooki grupis ei reageeri,” rääkis Rand.
Vallavanema sõnul võetakse uus rakendus kasutusele selleks, et infovahetust tõhustada. Tema sõnul on rakenduse mõte, et ühele maandumislehele tuleb kogu Hiiumaad puudutav info: sündmused, valla töötajate kontaktid, info külalistele, lisaks igapäevaelu puudutav teave. Näiteks plaanitakse rakendusse koondada Hiiumaa perearstide, samuti ka hambaarstide vastuvõtuajad.
“Äpi kasutajad saavad endale kõik selle info salvestada – väga lihtne ja mugav igapäevaelu puudutav vahend,” tõdes Rand.
Lisaks loodetakse, et mobiili­rakendus aitab hoida kontakti nendega, kes küll Hiiumaaga seotud, aga igapäevaselt saarel ei ela.
3500 eurot+kuutasu
Mobiilirakenduse platvormi arendas Soome ettevõte Future Dialog OY . Algne kulu vallale selle kasutuselevõtmisel on 3490 eurot. Edaspidi lisandub kuutasu 349 eurot, mis sisaldab kaasajastamist, uuendamist ja tehnilist tuge, kuid kõigile kasutajatele on rakendus tasuta.
Rakendusse hakkavad infot lisama valla avalike suhete spetsialist ja vallavanema abi, automaatselt jõuavad sinna ka valla ja Hiiumaa arendus­keskuse kodulehe uudised.

 

Sildid: ,

Comments

Pole ühtegi kommentaari.
 
Hiiu Lehest

Hiiu maakonna sõltumatu maakonnaleht aastast 1997

Miks sündis Hiiu Leht »
Kontakt

Telefon: +372 463 2199
Email: hiiuleht@hiiuleht.ee

Vabrikuväljak 1, Kärdla, 92411