Teisipäev, veebruar 5, 2019
 

Loendamata 7000 reisijat

Harda Roosna
Detsembris jäi loendamata arvatust suurem hulk bussi­reisijaid, kuna seadmed, millesse bussijuht peab reisija andmed sisestama, streikisid.
Hiiu Lehes kirjutasime, et eelmise vedaja, ASi Hansa Liinid piirkonnajuhi Martin Kagadze hinnangul võis rikkis seadme tõttu jääda loendamata hinnanguliselt 4000 reisijat.
Põhjalikum andmete ülevaatus andis tulemuseks, et loendamata jäi märksa rohkem reisijaid. Kagadze ütles, et andmetest võib järeldada, et tegelikult oli pileti­süsteemi rikke tõttu jäänud statistikast välja detsembris u 4500 reisijat ja novembris u 2500 reisijat. Kokku seega 7000 reisijat, mis on märkimisväärselt suur number.
Kagadze ütles, et detsembris oli rikkis kaks seadet, esimene detsembri esimeses pooles ja teine detsembri teises pooles: “Ehk kokku terve kuu puudus sisuliselt ühes bussis võimalus sõitjaid sõidule registreerida,” ütles Kagadze.
Algse piletimüügi süsteemi, mis nüüd reisijaid vaid loendab, arendas 2014. aastal tollase Hiiu maavalitsuse tellimusel välja AS Ridango, mille teenusega Kagadze rahul pole.
Liiga pikk remondiaeg
Kagadze sõnul kasseeris AS Ridango teenuse eest ASi Hansa Liinid piletimüügi käibest 5 protsenti ja pangakaardi maksetelt 1,5 protsenti. “Kõige kurioossem oli asja juures see, et viimane seade, mis saadeti süsteemi­operaatori kätte remonti detsembri keskpaigas, saabus remondist alles jaanuari keskel, kui senine vedaja oli oma liinilepingu lõpetanud,” märkis ta.
Tegemist on tahvelarvutiga, millel kasutatakse spetsiaalset tarkvara. Kagadze ütles, et tõrgubki eelkõige puutetundlik ekraan, mis ilmselt pole kõige parem tehnoloogia bussides kasutamiseks.
“Loomulikult pidime andma oma vana süsteemi uuele vedajale üle, aga ma ei kujuta päris hästi ette, kuidas Go Bus suudab neid seadmeid probleemideta töös hoida,” ütles Kagadze.
Go Bus soetas varuseadmed
Hiiumaa valla ühistranspordi­spetsialist Piret Sedrik ütles, et sai loendamata reisijatest teada alles tagantjärele ning oli väga häiritud, et ettevõte tellijat kohe ei teavitanud. Ka leidis Sedrik, et seadme puudumisel võinuks reisijaid lihtsalt loendada.
Sedrik pani maakonna­liinide uue vedaja, ASi Go Bus töötajatele südamele, et reisijaid tuleb kindlasti loendada, vastasel juhul on tegemist lepingu rikkumisega.
Go Busi juhataja Andrei Mändla ütles, et nemad on ASiga Ridango teinud pikka aega koostööd ja pakutava teenusega üldjoontes rahul. Mändla selgitas, et kuna Ridango remondis olevaid tahvelarvuteid vastavalt lepingule ei asenda, on Go Bus sellisteks puhkudeks ise lisaseadmeid soetanud. “Näiteks jaanuaris läks Hiiumaal rikki üks tahvelarvuti, mille asendasime lisaseadmega ning kõik reisijad said loendatud,” ütles Mändla.

 

Sildid: , , , ,

Comments

Pole ühtegi kommentaari.
 
Hiiu Lehest

Hiiu maakonna sõltumatu maakonnaleht aastast 1997

Miks sündis Hiiu Leht »
Kontakt

Telefon: +372 463 2199
Email: hiiuleht@hiiuleht.ee

Vabrikuväljak 1, Kärdla, 92411