Teisipäev, august 28, 2018
 

Kes vastutab praamil toimunud õnnetuse eest?

IIZI
Parvlaevareise Eesti saartele tuleb ette aastaringselt, kuid eriti just suvel. Kui teeliikluses toimunud õnnetuse korral on abi liiklus- ja kaskokindlustusest, siis kuidas käituda, kui sinu autoga toimub kahju veesõiduki pardal?
Liikluskindlustus kehtib teeliikluses. Aga parvlaeval?
Liikluskindlustus on kohustuslik kindlustus, mis kehtib teeliikluses ning liikluskindlustuse seadus kohaselt võib käsitleda liikluskindlustuse juhtumina liinivedu tegevale parvlaevale peale või maha sõitu. Seega, loetakse selleks olukorraks teoreetiliselt hetke, mil praamilt on lubatud sõidukid maha või peale sõitma.
Liikluskindlustus ei pruugi alati abiks olla
Üldiselt tõlgendavad kindlustus­seltsid selliseid kahjusid sõltuvalt asjaoludest. Näiteks, samal ajal, kui veesõiduk sadamas seisab ning sõidukeid peale või maha laseb ja kõrval parkiva sõiduki juht uksega sinu autot kahjustab, võib tegemist olla hüvitamisele kuuluva kahjuga. Teisalt, kui plaanid esialgu ülesõidu ajal autos viibida, kuid otsustad praami sõidu ajal siiski autotekilt kohvikusse minna ning kahjustad sõidukist väljudes teist autot, ei ole tegemist liikluskindlustuse juhtumiga. Merel viibides ei laiene mootor­sõidukile liikluskindlustus olenemata kahju põhjusest, näiteks torm või valed laevajuhtimise võtted.
Juhul, kui parvlaeval olevad autod liiguvad näiteks laeva juhtimise või ilmastiku­olude tõttu, siis seda ei käsitleta kui liiklusõnnetust ning seega ei hüvita tekkinud kahjusid ka liikluskindlustus. Sellises olukorras tuleks kindlasti koheselt kontakteeruda vedajaga, et leida koos sobivaim lahendus.
Kuigi parvlaeva meeskonna rolliks on sõidukijuhile ette näidata õige sõidurida, siis edasise liiklusturvalisuse eest vastutab juht ise. Seega, tuleb tagada ohutu manööverdamine ja liiklemine sarnaselt maanteeliiklusele.
Kahjusid leevendab kindlalt vaid kaskokindlustus
Sellistes olukordades on abi kaskokindlustusest, mis tagab kahju hüvitamise olenemata õnnetuse põhjustajast. Oluline on õnnetus võimalikult korrektselt fikseerida. Parvlaeval toimunud kriipimised, mõlkimised, kokkupõrked ja muud sarnased kahjud on kaetud kasko­kindlustusega. Tasuda tuleb kokkulepitud omavastutus.
Meelespea, kui plaanid parvlaevaga sõita:
Ära unusta, et ka parvlaevale sõites tuleb järgida liiklusreegleid, märke ja teekattemärgistust, samuti tuleks veenduda manöövrite ohutuses.
Sõidukiirus autotekil on piiratud, oluline on käsipiduri kasutamine ning praamile sõites tuleb jälgida meeskonna korraldusi ning sõidurada omal soovil vahetada ei tohi. Lisaks sellele, et arvesse võetakse sinu sõiduki kaalu ja suurust õigele rajale suunamisel, hoiab tähelepanelikkus ära ka õnnetusi.
Liigu parvlaevale või sellelt maha vaid vastavalt meeskonna poolt antud märgu­annetele.
Arvesta parkides lähedal olevate sõidukitega.
IIZI Kindlustus

 

Sildid: , ,

Kommentaarid: 1

(kommenteerimine on suletud)

 
  • Volli͈, saarlane

    Huvitav, millal see asi sedapidi läks?

    10 aastat tagasi anti teada just vastupidist asja. Sõna-sõnalt ja üheselt mõistetavalt: “Muudatus tähendab seda, et kui autod lähevad praamil liikuma praamijuhtimise tõttu, läheks see liikluskindlustuse alla ja kvalifitseeruks kui liiklusõnnetus.”

    Näiteks Saaremaa Raadio teise väljaande kirjatükk
    https://www.meiemaa.ee/index.php?content=artiklid&sub=1&artid=26851

     
     
     
 
Hiiu Lehest

Hiiu maakonna sõltumatu maakonnaleht aastast 1997

Miks sündis Hiiu Leht »
Kontakt

Telefon: +372 463 2199
Email: hiiuleht@hiiuleht.ee

Vabrikuväljak 1, Kärdla, 92411