TSL: Leigril tehnilisi probleeme pole
Korduvalt on räägitud, et Leiger ja Tiiu sõidaks justkui erinevatel meredel, sest üks võtab madala veetasemega peale märgatavalt rohkem sõidukeid kui teine.
Hiiu Leheni on mitmest allikast jõudnud väited, et Leigril on tehnilisi probleeme, mistõttu on tal kreenivajumise vältimiseks vaja lisalasti. Räägitakse koguni, et selleks olevat parvlaeva isegi betooni valatud.
TS Laevade (TSL) juhatuse liige- laevandusvaldkonna juht Mart Loik lükkas need väited aga ümber. “Leigril tehnilisi probleeme pole ning ka betooni ei ole kusagile valatud,” kinnitas ta.
Loigu sõnul võivad sõsarlaevad vähesel määral ehituslikult erinevad olla, millest ka nende madala veetasemega mahutavuse erinevus. “Laeva süvist sentimeetri täpsusega kontrollida pole võimalik,” märkis laevandusvaldkonna juht.
Leigri projekteeritud süvis täislastis on tema sõnul 4 meetrit. “Süvis tegelikes oludes sõltub aga paljudest asjaoludest nagu näiteks laeva pardal oleva magevee, kütuse, reovee, pilsivee ja varude hulk ning laevale laaditud lasti kaal,” selgitas Loik, et kõik need tegurid mängivad rolli madala meretaseme korral.
Loik kinnitas, et uued parvlaevad vastavad riigihankes toodud tingimustele. Muuhulgas sätestasid tingimused ka maksimaalse süvise 4 meetrit.
On väidetud, et Hiiumaa liini laevad oleks tulnud ehitada n-ö mere järgi ehk madalama süvisega. Kuna parvlaevade Muhumaa, Hiiumaa ja Saaremaa süvis oli 4 meetrit, koostati 2014. aasta parvlaevaühenduse teenuse riigihange nii, et ka endine vedaja, Väinamere Liinid saaks oma laevadega hankel osaleda.
“Me ei näinud ka võimalust, et toonane vedaja poleks saanud hankel osaleda,” ütles Ruuda. “See oleks olnud arvatavasti ettevõtjate ebavõrdne kohtlemine ehk teistele pakkujatele eelise andmine.”
Pettis naine oma meest lõunamaal puhkusel käies ühe tumeda nahaga mehega ja rasestus. Mõtles siis, kuidas tõmmut last oma heledanahalisele mehele teatada ja välja mõtles: “Kallis, ma nägin öösel und, et mul sündis tõmmu laps ja see ropendab ning suitsetab hirmsasti, õudne!”
Peale sünnitust helistaski mehele: “Kallis, sul on poeg, kena tõmmu poiss!”
“Kas ropendab ja suitsetab?” küsib mees ärevusega.
“Ei.”
“Jumal tänatud!”
Nüüd siis analoogne asi nende laevadega aga selle soojal maal vallatlemas käinud naise kavaluse ületab see edasiarendus, et Tallinna Sadam tellis valed laevad selleks, et Leedo saaks ka hankel osaleda.