Reede, aprill 13, 2018
 

Aeg paroolikaart välja vahetada

erakogu
Hiiumaal kasutab interneti­panka sisenemisel ainult paroolikaarti 1460 inimest, lähiajal tuleks paroolikaart välja vahetada turvalisema lahenduse vastu, soovitab asjatundja.
Kui 20 aastat tagasi oli paroolikaart innovatsioon, siis praeguseks on see paraku ajale jalgu jäänud, tõdeb Swedbanki Kärdla ja Kuressaare kontori juhataja Liilia Mesila.
Tuleva aasta sügisel jõustub ka üleeuroopaline seadusemuudatus, mis piirab turvalisuse huvides paroolikaardiga tehtavaid tehinguid oluliselt ja see muudab paroolikaardi sisuliselt kasutuks. “Seetõttu saadame paroolikaardi teenitud puhkusele,” ütles Mesila, et alates selle aasta 1. veebruarist Swedbank enam uusi paroolikaarte ei väljasta. Kuid millega siis paroolikaart asendada?
Praegu kasutab ainult paroolikaarti interneti- või mobiilipangas toimetamiseks ligikaudu 200 000 Swedbanki klienti, kuid nende arv väheneb kiiresti. Hiiumaal on paroolikaardi kasutajaid u 1460. Mesila soovitab neil juba praegu valida endale sobiva alternatiivse lahenduse. “Nii saate juba varakult uut lahendust katsetada, kuid samal ajal on paroolikaart varuks taskus,” soovitab Mesila.
“Praeguseks on olemas mitmeid turvalisemaid ja mugavamaid võimalusi panga­toimingute ning muude e-teenuste kasutamiseks, seega leiate kindlasti endale sobiva lahenduse.”
Kellele sobivad Smart-ID ja Mobiil-ID?
Kui on soov kasutada nii inter­neti- kui ka mobiilipanka, soovitab Mesila teha endale, kas Smart-ID või Mobiil-ID. Viimasel ajal on kõige populaarsemaks muutunud Smart-ID, mida kasutab Eestis juba üle 170 000 inimese. Smart-ID on tasuta ja sobib enne­kõike aktiivsele nutiseadmete kasutajatele. Selle saab nii iseseisvalt nutiseadmesse alla laadida kui ka pangaesinduses vormistada.
Mobiil-ID on tasuline teenus, kuid see sobib ka nendele inimestele, kes kasutavad nupu­telefone. Mobiil-ID vormistamiseks tuleb pöörduda oma mobiilioperaatori poole.
Kelle jaoks on parim valik IDkaart ja PINkalkulaator?
Kui nutiseade puudub ja pigem kasutatakse internetipanka, soovitab Mesila valida IDkaardi või PINkalkulaatori. IDkaardiga panka sisenedes on vaja IDkaardi lugejat, sel juhul on kasutajatunnus  sama, mis paroolikaardil. Lisaks tasub jälgida, et IDkaardi sertifikaadid oleks uuendatud. Ilma nendeta ei saa nii internetipanka kui ka muid e-teenuseid kasutada.
PINkalkulaator on seade, mis loob automaatselt ühekordseid paroole. PINkalkulaator on tasuline ja selle saab pangaesindusest.
Nutikoolitused ja nõustamine
“Meie jaoks on oluline, et kõik leiaksid endale sobiva lahenduse paroolikaardi asemele,” kinnitas Mesila. Lisaks sellele, et pangaesindustes üle Eesti on olemas nõustajad, kes abistavad, soovitab ta osa võtta koolitustest. Nuti­Akadeemia korraldab üle Eesti loenguid ja koolitusi, kus õpetatakse kasutama igapäevaseid e-teenuseid ja nutiseadmeid, sh Smart-ID ja Mobiil-ID. Rohkem infot leiab selle kohta nende veebilehelt www.nutiakadeemia.ee
“Kutsume üles nutiteadlikumaid inimesi oma sõpru, töökaaslasi ja pereliikmeid abistama, et nende üleminek paroolikaardilt uuele lahendusele oleks sujuv,” ütles kontorite juhataja.

 

Sildid:

Comments

Pole ühtegi kommentaari.
  • Lisa kommentaar
     
    Your gravatar
    Sinu nimi
     
     
    *
     
     
    NB! Hiiu Leht ei vastuta artiklitele lisatud kommentaaride eest, kommentaari sisu eest võtab endale vastutuse kommentaator. Hiiu Lehel on õigus kustutada kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele so kommentaarid, mis on: teemavälised, kirjutatud teise isiku nimel, solvavad, labased, sisaldavad reklaami, vaenu õhutavad, ebaseaduslikule tegevusele üleskutsuvad.
 
Hiiu Lehest

Hiiu maakonna sõltumatu maakonnaleht aastast 1997

Miks sündis Hiiu Leht »
Kontakt

Telefon: +372 463 2199
Email: hiiuleht@hiiuleht.ee

Vabrikuväljak 1, Kärdla, 92411