Reede, märts 2, 2018
 

Kallis lahendus

Vaata seda Hiiumaa eriolukorda, kust otsast vaatad, kõige suurem tegematajätmine tundub Rukki kanal.

OÜ TS Laevad juhatuse esimees Jaak Kaabel ütles, et Rukki kanali garanteeritud sügavus on ajas muutunud ning praegu on sügavus 4,7 meetrit, varasemalt oli see isegi 5,4 meetrit. “See määrabki peamiselt, kas ja millise veetasemega saavad laevad sõita,” selgitas Kaabel.
Minister Kadri Simson ütles Vikerraadiole antud intervjuus, et nüüd on majandusministeerium otsustanud, et Rukki kanalit hakatakse süvendama regulaarselt, iga kahe aasta tagant.
Paraku tuleb laeva trasterite poolt liikvele lükatud sete kanalisse tagasi ja süvendamine on väga kallis töö.
2016. aasta sügisel olid veed maas 20 päeva järjest ja siis päästis eriolukorrast vana ja kole laid-tüüpi laev, mille süvis madalam.
Ehk peaks siiski olema tagatud, et eriolukorraks oleks võtta madalama süvisega laev, mis teeks rohkem reise?
Jah, jääb üle nõustuda ministriga, et erakordsel juhul, nagu mereveetaseme langus seda on, ei ole võimalik nii kiiresti laeva rentida. Samas seisab Vormsi liini laev reiside­vahelisel ajal sealsamas Rohukülas. Äkki ikkagi oleks võimalik, et kriisiolukorras teeks Kihnu Veeteed mõne reisi hiidlaste “päästmiseks”?
Oleks ju üsna loogiline – mõlemad ju riigi lepingud ja riigile teenuse osutajad. Küsimus on ainult tehniline – kas Heltermaal on kaldaramp, mis Ormsö vastu võtaks.
Ja ehk on ühe rambi kohandamine odavam kui korduv süvendamine?

2. märts 2018

 

Kommentaarid: 1

(kommenteerimine on suletud)

 
  • Volli͈, saarlane

    Ega siin polegi midagi kommenteerida, ses mõttes et midagi lisada vanale kommentaarile:

    //TS laevad on juba tunnistanud oma apsakat — siin kirjutises olev lõik …TS Laevade juhatuse liige Kaido Padar tunnistas, et asenduslaevade prahtimis­lepingute läbirääkimiste käigus jäid need kuupäevad ja ülesõiduajad kuidagi kahe silma vahele. “Lihtsalt ei osanud neile tähelepanu pöörata. See teadmine tuli alles siis, kui lepingud olid alla kirjutatud, et kellaaajad on sellised, millega tagame ülesõidu.”… tähendabki seda, et TS Laevad ise oli sellise asjaga nõus (ei saanud millestki aru).

    Ja asi peabki kehv olema — asi peab Palo pääsukeste tulekul ju minema paremaks. Kui SLK laevadega saaks pakkuda samade tingimustega teenust, siis kellele neid kalleid ja pikkalt oodatavaid Palo pääsukesi üldse vaja läheb?!

    TS Laevade kogenematus on ju isegi Hiiu Lehe päeva rosinaks:

    ““Igal kohtumisel kuulen ma midagi uut. See, mille täna kaasa võtan, on uudis, et teil on isesõitvad autod”.

    TS Laevad esindaja Ele Reiljan Hiiu maavalitsuses 7. septembril ettevõtjate viitele, et mõnikord reisib kaubaveok parvlaeval juhita – üks juht paneb auto laeva peale ja lahkub, teises sadamas teine võtab maha. 7. september 2016.”

    ja praegune olukord on ju samast asjast — TS Laevad ei kujuta üldse ette, mida see parvlaevaliikluse korraldamine üldse ette kujutab ja kuidas laevad sõidavad.

    Ehk jõuab Hiiu maavanemale ka millalgi kohale, et need pole mitte “Leedo kingitused” vaid “Palo viljad” hakkavad ükshaaval küpseks saama.//

    http://www.hiiuleht.ee/2016/09/leedo-viimane-kingitus-hiidlastele/

    Ehk teeb Kilk nüüd “kingituse”? Süüdistada pole enam kedagi, vähemalt süüdlast pole vaja otsida — TS Laevasid juhib nüüd ju mees, kes ministeeriumis selle hanke ise korraldas – selline “kingitus” siis.

     
     
     
 
Hiiu Lehest

Hiiu maakonna sõltumatu maakonnaleht aastast 1997

Miks sündis Hiiu Leht »
Kontakt

Telefon: +372 463 2199
Email: hiiuleht@hiiuleht.ee

Vabrikuväljak 1, Kärdla, 92411