Reede, november 17, 2017
 

TS Laevad üleveoteenuse arendamisest

Mida uut on TS Laevad viimasel ajal teinud üleveoteenuse arenda­miseks?
TS Laevad juhatuse esimees Jaak Kaabel: Nii hea kvaliteet, mil Hiiumaa parvlaevaliini on pidevalt teenindamas kaks uut ja suurt laeva, on esmakordne. Võime arutleda, kas mõnda asja võiks teha nii või teisiti, kuid meie hinnangul on üldjoontes teenuse kvaliteet ja üleveovõimekus väga head. Usume, et eelkõige nõustuvad sellega Hiiumaa turismi- ja transpordi­ettevõtjad. Samuti on tõsi ka see, et päevad pole vennad ja alati saab veel paremini.
TS Laevad teenindus- ja müügivaldkonna juht Pille Kauber: Tähtis on, et püsiühendus mandriga oleks stabiilne ja kedagi kaile ootama ei jääks. Koostöös maavalitsuse, majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumiga ning erinevate ürituste korraldajatega tegime kõik endast oleneva, et laevareise kõrghooajal piisaks, lisasime liinigraafikutesse lisareise nii jaanipäevaks, ratsupäevadeks kui ka rattaretke tarbeks. Pakutavat teenust arendame pidevalt. On uuendusi, mis on tavareisijatele märgatavad ja tuntavad ning on neid, mis jäävad märkamata, aga on tuntavad kaudselt. Suurematest arendustest piletimüügi­süsteemis võib välja tuua sõiduki kategooria automaatse tuvastuse liiklusregistrist, reisijate piletite mobiiliga ostmise võimaluse sadamatest ja viimase suurema uuendusena tõime välja üldjärjekorra e-pileti.
Äsja käivitus võimalus osta üldjärjekorra pilet e-piletina. Kes ja millal võiks sellise pileti osta?
Pille Kauber: Üldjärjekorra e-pilet on mõeldud eelkõige neile reisijatele, kes eelistavad ostukanalina e-teenindust, aga ei tea täpset reisi aega või kui soovitud reisid on lubatud piires välja müüdud.
Kuidas saada TS Laevad klienditoe telefon toimima ka eriolukorras? Viimati, kui oli Leigri rike ja Tiiu sõita ei saanud, kurdeti, et telefon oli kinni ja kuigi helistaja vajutas klahvile #, tagasi talle ei helistatud.
Pille Kauber: TS Laevad pakub klienditoe teenust igal nädalapäeval kella 8–20ni. Eriolukordades teavitame reisijaid kodulehel ja sotsiaalmeedias. Teeme seda põhimõttel, et ühel ajahetkel oleks info kättesaadav üheaegselt paljudele reisijatele, kes seda vajavad.
Kas sel sügisel võib korduda sama stsenaarium nagu mullu oktoobris – merevesi madal ja laev ei sõida?
Jaak Kaabel: Eelmisel sügisel kogetud madal veetase oli üsna harukordne, kuna see püsis erakordselt kaua aega. Selle aasta veetase on siiani lubanud meie laevadel sõita ja loodame, et see nii ka jätkub. Loomulikult ei saa eelmisel sügisel olnud olukorra kordumist lõpuni välistada, sest looduse ja ilmastiku vastu me ei saa. Praegu on veeteede ameti poolt garanteeritud sügavus Rukki kanalis 4,8 meetrit. Sõltumata vee­tasemest peab ohutuse seisukohast jääma laeva kiilu alla ka varu. Võimalik veeteede süvendamine ja arendamine ei ole aga TS Laevad pädevuses – sellega tegeleb veeteede amet. Pealegi jääb lõplik sõna ikkagi loodusele.
Milline võiks olla lahendus, et kella 19ne laev jääks jaanuarist paika ja Hiiumaa bussiliinide aegu ei peaks segi lööma?
Pille Kauber: Vedaja üles­anne on talvisel navigatsiooni­perioodil tagada kindel ja turvaline laevaliiklus mandri ja suursaarte vahel. Milline saab olema liinigraafik alates jaanuarikuu teisest nädalast, selgub pärast seda, kui kõik osapooled on liinigraafiku kinnitanud.
Kas Saarte Liinidega olete jutuks võtnud Rohu­küla ja Heltermaa lisakaide teema? Milline oli vastus?
Jaak Kaabel: Oleme oma igapäevatöös Saarte Liinidega tihedas suhtluses erinevatel teemadel. Meile teadaolevalt on Saarte Liinid uute kaide rajamist plaanimas, aga lõplik otsus sõltub mitmetest asjaoludest – rahastus, ajastus, tehniline võimalus jms. Nende kaidega, mis meie käsutuses on, oleme me rahul.
Mida olulist võiks eelpool­toodule lisada?
Jaak Kaabel: Meie laevadel, kassades ja kaidel töötab päris palju hiidlasi. Lisaks püüame olla Hiiumaa inimestele ka kaudsed tööandjad. Näiteks kõikide meie laevade reklaampindu vahendab Hiiumaa firma Recado Meedia. Meie laevade pardal on võimalik osta Hiiu Pagari, Hiiu Pruuli­koja, Hiiu Gourmet, Tahe, HTÜ Tootmise, Pitsu, Tarmo Küti ja Kassari Triinu tooteid. Lisaks kasutatakse laevadel toitlustuses erinevaid Hiiumaa tooraineid. Loodame, et meie koostöö Hiiumaa ette­võtetega laieneb lähiajal veelgi. Kutsume ka kõiki Hiiumaa tootjaid üles oma tooteid pakkuma meie laevadel tegutsevatele toitlustuspartneritele. Meie eesmärk on, et Hiiumaa külalise jaoks, aga miks mitte ka hiidlaste jaoks, algaks Hiiumaa meie laevadest Leiger ja Tiiu.

 

Sildid: , ,

Comments

Pole ühtegi kommentaari.
 
Hiiu Lehest

Hiiu maakonna sõltumatu maakonnaleht aastast 1997

Miks sündis Hiiu Leht »
Kontakt

Telefon: +372 463 2199
Email: hiiuleht@hiiuleht.ee

Vabrikuväljak 1, Kärdla, 92411