Reede, juuni 30, 2017
 

Regatt – rohkem turundus kui tulu

Harda Roosna | Hiiu Leht
Suvine Eesti avamere­purjetajate tippsündmus, Muhu väina regatt mõned aastad tagasi valminud moodsas Kärdla sadamas tänavu ei sildu, kuid tavakülastajaid jätkub.
Kärdla sadama kapten Sven Kriggulson ütles, et põhjus, miks Hiiumaa sadamad seekord kõrvale jäävad, on lihtne: juubeliaastal korratakse esimese regati marsruuti. “Kui esimesel Muhu Väina regatil seilati marsruudil Riia–Haapsalu, siis tänavu liiguvad purjekad vastassuunas ehk Haapsalust Riiga, Hiiumaa ajaloolisele marsruudile ei jää,” selgitas sadamakapten.
Kriggulson ütles, et purjetamisvõistluste korraldamine Hiiumaal ongi problemaatiline, kuna need toimuvad sageli sarjadena aluste kodusadamate
ümbruse merel. Hiiumaa võistluse puhul tähendaks see, et kõigepealt tuleks sõita saarele, siin võistelda ja siis seilata tagasi kodusadamasse. “Tallinnast tulles võtaks see vähemalt nädala ja ajaliselt ei ole see paljude jaoks võimalik,” põhjendas Kriggulson.
Kuna Kärdla sadam peab end ise ülal pidama, tuleks märkida sedagi, et Muhu väina regati ega teistegi võistlustega sadamal üldiselt majanduslikku plussijäämist loota ei ole. Nii saab neid sündmusi arvesse võtta pigem turundusliku tuluna.
Kriggulson ütles, et sadam on siiski püüdnud mõnd traditsiooni juurutada. “Kui mõned nädalad tagasi oli hooaja avapidu, tegime kõikide Hiiumaa aluste ühise väljasõidu. Oli päris tore sündmus. Sama loodame korrata sügisel, kui purjetamisaasta läbi saab,” rääkis ta.
Külastused regatist tulusamad
Sadama jaoks palju tulusam on meelitada siia rahvus­vahelisi nn eskaadrisõitjaid – seltskondi, kes grupina sadamast sadamasse seilavad. Näiteks ootas Kärdla sadam teisipäeval, mil Sven Kriggulsoniga kõnelesime, 11 inglise purjepaati, mis parajasti viibisid Haapsalus.
“Loodame, et tugev läänetuul, mis purjetamist Haapsalust Hiiumaale ei soosi, vaibub ja nad sel nädalal Kärdlasse jõuavad,” hoidis kapten pilku merel.
Soome purjetamisklubi
Merikarhut on järgmisel aastal kavandamas sarnast külas­käiku Kärdlasse koguni 80 alusega. Taolisi reise kavandataksegi pikalt ette.
“Selliseid eskaadrite, aga ka üksikreisijate külastusi saab kõige paremini korraldada sadamat tutvustades ja seda me teemegi – käime messidel ja tekitame otsekontakte, oleme aktiivsed,” selgitas Kriggulson.
Statistikast rääkides oli Kärdla sadamas jaanipäevaks jahikülastusi kümme protsenti eelmisest hooajast vähem. Põhjuseks pidas kapten väga külma kevadet. “Kuid suvi on veel ees ja loodame, et see muutub,” oli Kärdla sadama kapten Sven Kriggulson lootusrikas.

1. Muhu väina regatt

Kui 1958. aastal lõppesid Riias üleliidulised võistlused purjetamises, otsustasid kiiljahtidel võistelnud purjetajad tulla Tallinna tagasi mööda merd. Pärast vastavaid vormistusi saadi ka selleks luba. Selleks, et purjetamine oleks sisukam, otsustati tagasisõit teha võidupurjetamisena. Starti asus kaheksa jahti ja esimene etapp purjetati Riiast Pärnusse. Pärnus lisandus veel kaks Hai-klassi jahti ja nii purjetati kümne jahiga Haapsallu, kus regatt lõppes. Kuna ettevõtmine oli kõigile meeltmööda, otsustati hakata selliseid võistlusi korraldama ka edaspidi. Nii sai teoks esimene Muhu väina regatt.

Allikas: http://www.muhuvain.ee/regati-taus

 

Sildid: ,

Comments

Pole ühtegi kommentaari.
 
Hiiu Lehest

Hiiu maakonna sõltumatu maakonnaleht aastast 1997

Miks sündis Hiiu Leht »
Kontakt

Telefon: +372 463 2199
Email: hiiuleht@hiiuleht.ee

Vabrikuväljak 1, Kärdla, 92411