Reede, mai 19, 2017
 

Hädavajalik investeering tuli tänu poliitilisele toetusele

Investeering Kärdla lennujaama ILS seadme soetamiseks lülitati valitsuse nimekirja tänu sotside poliitilisele toetusele.
Valitsus kinnitas 11. mail täiendavate taristuinvesteeringute programmi, milles 21 miljonit eurot Pärnu ja Kärdla lennujaama investeeringuteks.
Kui investeeringute jagamise põhimõtteid võiks kritiseerida ning tulevikus Rail Balticuga ühendatava Pärnu lennujaama 20miljonilise investeeringu vajalikkuses kahelda, siis ligi miljon eurot Kärdla lennu­jaamale on hädavajalik kulu.
Raha on ette nähtud Kärdla lennujaama täppislähenemisseadme ILS (Instrumental Landing System) projekteerimiseks ja paigaldamiseks.
Sotsid toetasid
SDE Hiiumaa piirkonna juht, Hiiu vallavanem Reili Rand ütles, et investeering tuli tänu sellele, et sotside ministrid selle eest seisid.
“Olen sellest probleemist oma erakonnas palju rääkinud ja kui need valikud tulid, sai meelde tuletatud, et see on hiidlaste jaoks kriitiline küsimus,” ütles Rand. “Mul on hea meel, et meie ministrid selle eest võitlesid ja valitsus selle miljoni meie jaoks leidis.”
Rand avaldas lootust, et raha tuleb juba järgmisel aastal: “Ma vähemalt väga loodan, et muud suured riiklikud projektid seda kusagile järjekorra tahaotsa ei lükka. Miljon eurot on riigieelarves väike summa, aga meie jaoks väga oluline.“
Vähendab ilma mõju
Selle aasta esimese kolme kuuga on ilmaolude tõttu ära jäänud 18 Kärdla ja Tallinna vahelist lendu, mullu kokku 31, veel aasta varem 40. Reisi­jate usaldust vähendavad ka ilmaolude tõttu edasi lükatud reisid. Põhjuseks, et Kärdla lennujaamas vastav seade puudub ja madala pilvituse või udu korral lennuk maanduda ei tohi.
Võrdluseks, et Kuressaare lennuväljal on aastast 2009 kasutusel täppismaandumisseade ILS ja ilma tõttu on seal aastatel 2009–2017 ära jäänud vaid kümme reisi.
ILS kujutab endast maan­dumisraja otstes olevaid seadeldisi, mis moodustavad rajale raadiolainetest välja, mis omakorda annab lennuki aparatuurile vajalikud parameetrid ehk siis kursi, kõrguse ja nurga, mille järgi lennuk õige tee leiab, juhtigu seda siis inimene või autopiloot.
Majanduslikult mittetasuv
Hiiu maavalitsus ja vedaja, AS Transaviabaltika on viimase aasta jooksul korduvalt teavitanud vastava seadme vajadusest. Veebruaris kirjutas maasekretär Piret Sedrik, et ainult majanduslikku tasuvust silmas pidades sellist investeeringut teha ei oleks mõistlik.
Tallinna lennujaama korporatiivkommunikatsiooni ja äriarenduse juht Priit Koff ütles veebruaris Hiiu Lehele, et lendude ebaregulaarsusest tingitud väiksem reisijate arv ei mõjuta Kärdla-­suunalise lennuliikluse reisijate­mahtu sellises ulatuses, et muudaks ILSi rajamiseks vajalike väga mahukate investeeringute tegemise majanduslikult põhjendatuks.
Ei ole mugavusteenus
Lennuk on Hiiu saare jaoks kiireim ühendus mandriga, kuid see pole ainuüksi mugavusteenus. Kärdla lennuväli teenindab erakorralisi meditsiinilende ja Hiiumaa haiglas vastuvõttudel käivad eriarstid kasutavad valdavalt lennuühendust. Esiteks on lennuühendus soodne Hiiumaa haigla jaoks, teiseks mugav arstide jaoks. Kui lennuk aga madala pilvituse, udu või lumesaju tõttu tulemata jääb, on selle arsti vastuvõtule registreerunud patsiendid mitmeid kuid asjata oodanud.
Meie lennuühenduse kvaliteet mõjutab ka saarlasi – kui Hiiumaa lennuühendus on ebastabiilne, on see eba­stabiilne ka saarlastel, sest Kärdla lennuväli on Kuressaare liini varulennuväli. Lisaks teenindab kaht liini üks lennuk ja kui ollakse ootel Kärdla liinil, hilineb kohe ka Kuressaare lend. Seega suurendab ILSi paigaldamine Kärdlasse ka Kuressaare lennu turvalisust ja stabiilsust.

 

Sildid: ,

Comments

Pole ühtegi kommentaari.
 
Hiiu Lehest

Hiiu maakonna sõltumatu maakonnaleht aastast 1997

Miks sündis Hiiu Leht »
Kontakt

Telefon: +372 463 2199
Email: hiiuleht@hiiuleht.ee

Vabrikuväljak 1, Kärdla, 92411