Teisipäev, aprill 18, 2017
 

Ilmarisk teeb Kärdlasse lendamisest loterii

Märtsikuus jäi Transaviabaltikal ilmaolude tõttu Tallinna–Kärdla–Tallinna suunal teenindamata kuus lendu, mis mõjutas ka reiside täituvust.
Ettevõte teatas, et ärajäänud lendude tõttu teenindati Kärdla suunal 474 reisijat, mis tegi lennuki keskmiseks täituvuseks sel suunal vaid 26 protsenti.
“Märtsikuu heitlikke ilmastiku­olusid silmas pidades oli meie jaoks tõeline väljakutse lennata Kärdlasse, kus on lennujaamale teadupoolest kehtestatud maandumiseks oluliselt rangemad miinimumnõuded kui Kuressaares,” nentis lennu­ettevõtte esindaja Rene Must pressile saadetud sõnumis.
Rangemad miinimum­nõuded on tingitud sellest, et Kärdla lennuväljal puudub täppismaandumise seade ja reisid jäävad ära udu või madala pilvituse tõttu.
“Ilmselgelt ei saa kindlustundega soetada endale lennu­piletit kui ilmastikuolud on heitlikud. Seetõttu tehaksegi valik oluliselt ajakulukamale viisile mandrile jõudmiseks, sest olgugi, et reis kestab kauem, see vähemalt toimub,” tõdes Must mõjusid nii reisijatele kui lennuettevõttele.
Võrdluseks, et Tallinna–Kuressaare–Tallinna liinil oli märtsis 1166 reisijat, mis tegi sellel suunal lennuki keskmiseks täituvuseks 58 protsenti. Kuressaare lennujaamas maandumist hõlbustab aastaid tagasi rajatud täppismaandumisseade ILS.
Suvel tuleb lisalende
Transaviabaltika esindaja teatas, et nii Saare kui Hiiu maavalitsused on kinnitanud suursaarte ja mandrivahelistele lendudele ka suvise sõiduplaani, milles hulganisti lisalende.
Hiiu maavalitsus taotles juba eelmisel sügisel riigi abi Kärdla lennujaamale uue maandumisseadme ostuks. See võimaldaks lennukitel maanduda ka halbade ilmastiku­olude korral.
“Kärdla lennuväli on kõige kehvemas seisus regionaal­ne lennuväli,” ütles Hiiu maasekretär Piret Sedrik toona, et 2016. aasta oli eriliselt masendav.
Maavalitsus teatas tollal kirjas majandus- ja taristuministrile, et kolme esimese kuuga toimus 122 reisi ja ilma tõttu jäi ära 19 lendu: kolm jaanuaris, kuus veebruaris ja kümme märtsis.
Vajalike seadmete täpne tehniline lahendus ja maksumuse suurusjärk on veel lahtine. Milline see olema saab, otsustavad regionaal­seid lennujaamu haldav Tallinna Lennujaam ning majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.
Hiiu Lehes ütles Kärdla lennujaama juht Allan Mäll, et uute maandumisprotseduuride jaoks vajalike tööde ettevalmistamisega on alustatud – käsil on raja­tööde projekteerimise hanke ettevalmistamine, järgneb ettevalmistus protseduuride väljatöötamiseks. Tööd peaks valmis saama ja GPSmaandumisprotseduurid käivitatud olema eeldatavasti järgmise aasta lõpuks.

 

Sildid: ,

Comments

Pole ühtegi kommentaari.
 
Hiiu Lehest

Hiiu maakonna sõltumatu maakonnaleht aastast 1997

Miks sündis Hiiu Leht »
Kontakt

Telefon: +372 463 2199
Email: hiiuleht@hiiuleht.ee

Vabrikuväljak 1, Kärdla, 92411