Teisipäev, märts 21, 2017
 

Laevaühendused endiselt tähelepanu all

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium teatas, et Sõru–Triigi ühendus on mugavusliin, Heltermaa–Rohuküla parvlaevaliini veomaht kasvab, kuid kuuetunnine “auk” talvistel laupäevadel võib alles jääda.
Hiiu maavalitsus ja Saare maavalitsus ei kooskõlastanud majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi poolt väljapakutud Sõru–Triigi laevaliini sõidugraafikuid ja veomahte perioodiks 1. maist 31. detsembrini, kuna maavalitsuste arvates need ei rahulda tegelikku nõudlust.
Vaidlus igapäevaste reiside vajaduse üle “Sõru–Triigi liinil on vaja parvlaevaühendust igapäevaselt ja aastaringselt, aastane reiside arv peab tõusma vähemalt 2016 reisini ja suve tipphooajal tuleb graafikut tihendada vähemalt viie kuni kaheksa ringini päevas vastavalt nõudlusele,“ märgitakse Hiiu maavanema Riho Rahuoja ja Saare maavanema kohusetäitja Raivo Peetersi kirjas ministeeriumile.
Lisaks juhitakse tähelepanu, et ka talveperioodil on igapäevane ühendus kahe saare vahel vältimatu, sest toimub regulaarne toor­piima vedu Hiiumaalt naaber­saarele ASile Saaremaa Piimatööstus, lisaks sellele arvukalt juhuvedusid.
Kirjas tõdetakse, et aastaringse igapäevase saarte­vahelise ühenduse jaoks vajaminev lisaraha on võrdlemisi väike. Arvutuste kohaselt oleks sügisperioodiks juurde vaja 180 reisi, mille maksumuseks on 33 660 eurot (ühe reisi maksumus 187 eurot). Nimetatud summat vähendab veelgi reisidelt teenitav piletitulu.
Statistika sõiduplaani tihendamist ei toeta
Ministeerium märgib eelmisel nädalal maavanematele saadetud vastuses, et senine Sõru–Triigi parvlaevaliini täituvuse statistika sügisest kevadeni liini igapäevaste reiside vajadust ei toeta. Ära tuuakse arvud, et eelmise aasta 11. aprillist 11. septembrini, mil laev sõitis iga päev, oli reiside keskmine täituvus sõidukitega 60 protsenti, 1. jaanuarist 10. aprillini aga vaid 42 protsenti ja täiesti täis oli üksnes kaks reisi.
Ministeeriumi kantsleri Merike Saksa allkirjaga vastuses märgitakse, et kui liini graafik oleks ka sügisest kevadeni igapäevane, oleks võrreldes senisega reisijate koguarv tõenäoliselt küll mõnevõrra suurem, kuid perioodi keskmine täitumus väheneks ilmselt veelgi.
Ühtlasi kordab ministeeriumist tulnud kiri seisukohta, et avalikest vahenditest toetatav ühistranspordiliin on mõeldud reisijate-, mitte kaubaveo tagamiseks. Samas märgitakse, et
Sõru–Triigi liini reiside arvu planeerimisel tuleb arvesse võtta ka seda, et tegemist on niiöelda mugavusliiniga.
“Mugavusliini” võimalikult suurt reiside arvu aga ei saa riik majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi hinnangul näiteks Vormsi, Kihnu ja Ruhnu saari ühendavate hädavajalike ja ainsate transpordiliinide arvelt prioriteediks seada.
Veomaht kasvab, auku täita ei saa
TS Laevade juhi Kaido adari kinnitusel on parv­laevade sõiduplaan paigas juuni keskpaigani. Edasise osas käib veel täpsustamine riigi ehk ministeeriumi ja maavalitsuse, teenuse­osutaja TS Laevad ja teenuse kasutajate, sh Hiiumaa ettevõtjate vahel.
“Soov on kokku leppida täpne reiside graafik kuni aasta lõpuni ja meie eesmärk on anda kõigile kindlust ja teadmist, et reisid toimuvad,” rääkis Padar.
Ta kinnitas, et kahe uue laeva liiniletulekuga kasvavad veomahud oluliselt ja sõiduplaanide koostamisel arvestab vedaja ka saarte suvesündmustega.
Hiiu Lehele teadaolevalt on üks kokkulepet ootav muudatus, et suve tippnädalatelt võiks Hiiumaa ja mandri liinil võtta laupäeviti ühe reisi vähemaks ja tõsta selle nendele laupäevadele aasta lõpus, kui laevade sõiduplaanides on kuuetunnine auk. Esialgu selleks võimalust siiski ei nähta.
Hiiumaa ettevõtja, kes ei soovinud oma nime lehes näha, põhjendades seda võimaliku pingestuva suhtega nii TS Laevade kui ministeeriumiga, esitas hoopis hulga pahaseid küsimusi vastuseks loo autori palvele hinnata laevaühenduse kvaliteeti: “Mispärast on esmaspäevane ülevedu nii “lukus”, et ma isegi autonumbrit vahetada ei saa? Miks on pidevalt “lukus” kõik piletiostuvõimalused veo­autodele? Miks on õigeaegselt pileti tühistamine tasuline ja samast kassast uue pileti ostmine tasuline?”
Loodetavasti saame nendele küsimustele vastuseid jagada peatselt ka maakonna­lehe veergudel.

 

Sildid: ,

Comments

Pole ühtegi kommentaari.
 
Hiiu Lehest

Hiiu maakonna sõltumatu maakonnaleht aastast 1997

Miks sündis Hiiu Leht »
Kontakt

Telefon: +372 463 2199
Email: hiiuleht@hiiuleht.ee

Vabrikuväljak 1, Kärdla, 92411