Reede, november 4, 2016
 

Töödejärg Sõru sadamas

Helja Kaptein
Augustis alanud Sõru ja Triigi sadama rekonstrueerimistööd on kestnud kolm kuud, finiš peab saabuma kuue kuu pärast.
“Ilmad ei ole veel üldehitust seganud, küll aga süvendamist, aga kurjemad ilmad on veel ees,” ütles tööde tellija ASi Saarte Liinid sadamate direktor Riho Sõrmus.
Praegu rekonstrueeritakse Sõru sadamas kaid number 2 ja selle küljes olevat betoonist rampi. Sõrmus selgitas, et seda kaid on vaja korrastada, et kahe saare vahel ühendust pidav parvlaev Subsea 7 saaks ajutiselt selle juures silduda. Sildumiskoht muutub, kuniks rekonstrueeritakse kai nr 1 põhirampi ja lisatakse sellele üks täiendav vender.
2004. aastal ehitatud kai number 1 rekonstrueeritakse, sellele paigaldatakse uus kaldaramp, kuna olemasolev on uue laeva jaoks liiga lühike. Kaile number 1 ehitatakse ka uued vendrid ehk põrke­seaded, mis laevakere ja kai vahel lööke pehmendavad.
Veel süvendatakse Soela kanali ja sadama ala vaheline akvatoorium ja kai nr 2 esine ning parandatakse elektri­varustust kai nr 1 lähialal.
Tööd käivad ka Triigi sadamas, kus möödunud nädalal tehti videovalve ja elektritoite kaablikanalisatsioonitöid. Jätkub sadama põhjapoolse kai ehitus. ASi Kuressaare Ehitus objektijuht Neeme Truumees ütles ajalehele Meie Maa, et rekonstrueerimise käigus sai selgeks, et seda kaid poleks väga kauaks enam jätkunud.
Selleks, et tagada tõrgeteta laevaühendus kahe saare vahel, alustati sadamakai põhja­poolse külje ehitamisega. Laevaliini ohutuks teenindamiseks rekonstrueeritakse kai nii, et parvlaev saab silduda selle mõlemal küljel.
Meeldivaks üllatuseks oli ehitajate jaoks madal mere­veetase. Tänu sellele said ehitajad kai põhjaküljel teha raketisi ja betooni valada normaalsest veetasemest allpool.
Järgmisena rekonstrueeritakse analoogselt kai lõunakülg ning olemasolev kaldaramp koos hüdraulikasüsteemiga. Samuti süvendatakse sadama akvatooriumi.
Ehitustöid teeb AS Bauest koostöös ASiga Kuressaare Ehitus. Tööde maht on suur, sest rekonstrueerimine toimub Soela väina vastas­kallastel Sõrus ja Triigis. Triigi sadama ehitusmaksumus on 1,8 miljonit eurot, Sõru sadama maksumus 1,2 miljonit eurot.
Tööd mõlemas sadamas on kavas lõpetada järgmise aasta aprillis, enne seda, kui liinile tuleb uus parvlaev Soela, mis praegu Saaremaal Nasval dokis valmimas.

 

Sildid: ,

Comments

Pole ühtegi kommentaari.
 
Hiiu Lehest

Hiiu maakonna sõltumatu maakonnaleht aastast 1997

Miks sündis Hiiu Leht »
Kontakt

Telefon: +372 463 2199
Email: hiiuleht@hiiuleht.ee

Vabrikuväljak 1, Kärdla, 92411