Reede, november 4, 2016
 

Rehvitöökojad ägavad töökoorma all

Helja Kaptein
Sahmakas lund teisipäeval ja järgnevate päevade külm ja lumelisa panid autoomanikud, kel autodel veel suvekummid all, kiirelt tegutsema.
Töökodades ulatuvad rehvi­vahetuse ootejärjekorrad ühest kuni kolme nädalani, aga võib juhtuda ka ime ja uued rehvid “kiirabina” alla saada.
OÜ T.Türnpuu Rehvide Box asub Kärdlas Kõrgessaare mnt 45D ja on spetsialiseerunud just rehvitöödele. Omanik Toomas Türnpuu ütles, et tööd on palju ja järjekord kolm nädalat. “Nii kiire on, et aega pole rääkida ega kaupa tellida,” nentis ta.
Käina ettevõtja Remi Rannu OÜst 3Remi3 ütles, et auto­omanikud ilmselt lugesid ilmateadet ja juba nädala algusest hakkas helistamine. Ta ei osanud täpselt öelda, mitu masinat päevas uued “papud” alla saab, aga ta teeb pikad päevad ja töötab nii palju kui võimalik. “Tervise arvelt siiski ei pinguta,” ütles Rannu, kelle Hiiu mnt 11 asuvas töökojas on vabu aegu pakkuda alles järgmise nädala reedeks.
OÜ Suuster töökoda asub Kärdlas Heltermaa mnt 25. Marko Suuster ütles eile, et rehvivahetuseks saab kõige varasema aja teisipäevaks.
Rehve vahetada võib ka kodus, aga siis peab kindlasti tulema töökotta rattaid tasa­kaalustama. “Veel tuleks vaadata, et ventiilid poleks pakatanud, ka need tuleb välja vahetada,” lisas ta. Veel rõhutas ta, et tähtis on rehvi seisukord. “Neid praegu polegi, kellel oleks vahetamiseks kaasas kulunud rehvid, sest kui suvel veel mõeldakse sügiseni kuidagi läbi ajada, siis talvel soovitakse ikka korralikud rehvid alla saada.”
“Vahetasime rehve ka varem, aga lume mahatulekuga järjekord hüppeliselt pikenes,” ütles OÜ Mameta juhataja Aivo Harjak. Praegu on tema töökojas, mis asub Kärdlas Leigri väljak 5,  järjekord poolteist nädalat.
Rehvivahetust tehakse teiste remonditööde vahel. Samas annavad nad ka kiiret abi, võttes iga päev ootejärje­korda ühe hädalise, kel kiiresti tarvis masinale uued rehvid alla saada.
Koostöös Riia sadamas tegutseva partneriga Latakko pakuvad nad laias valikus uusi rehve ja velgi. Kui soovitud mõõdus rehve momendil kohapeal ei ole, siis tellides jõuab kaup kohale kolme tööpäevaga.
Sageli tulevad kliendid ka oma rehvidega, mis all olnud hooaja või paar. “Sõltuvalt läbisõidust võivad rehvid ka paar-kolm hooaega vastu pidada,” ütles Harjak.
Rehvivahetuse alla kuulub kõik, ratta tasakaalustamisest kuni velje taastamiseni. “Näiteks valuvelje rihtimiseks, kui see on kõver, tuleb viia see mandrile, aga kõik muu vajaliku teeme kohapeal,” ütles Harjak.
Rehvivahetusega tegeleb üks mees ja tal kulub selleks umbes 45 minutit. Töö tempo oleneb ka sellest, mis olukorras rehvid on. Harjak rääkis, et viimasel ajal on rehvi mustri vahel palju killustikku. See tuleb välja nokkida, et rehv tasakaalu saada. Aega kulub ka sõltuvalt velje olukorrast. Vahel on tarvis traatharjaga üle käia velje alumised servad, mis puutuvad kokku rehviga ja need taastada, muidu hakkab rehvi ja velje vahelt lekkima.”
Erinevalt mandrist, kus toimus hulk tõsiste taga­järgedega liiklusõnnetusi, tulid Hiiumaa autojuhid muutunud sõiduoludega toime. Hiiumaa päästepiirkonna juhataja Hannes Aasma ütles, et kuigi Hiiumaal sadas kõige rohkem, kuni 11 sentimeetrit lund, ei olnud ühtegi nii tõsist teelt väljasõitu, et nende abi tarvis oleks olnud.
“Juhid on saanud aru, et suverehvidega auto tuleb koju jätta ja ka sõidukiirused hoiti väikesed,” tunnustas Aasma ja avaldas lootust, et nii jääb see ka edaspidi.
Naast- ehk naelrehvide kasutamine on Eestis lubatud alates 15. oktoobrist kuni 31. märtsini, talviste teeolude korral kuni 30. aprillini. Naastudeta talve- ehk lamellrehvidega tohib sõita aastaringselt.

 

Sildid: ,

Comments

Pole ühtegi kommentaari.
 
Hiiu Lehest

Hiiu maakonna sõltumatu maakonnaleht aastast 1997

Miks sündis Hiiu Leht »
Kontakt

Telefon: +372 463 2199
Email: hiiuleht@hiiuleht.ee

Vabrikuväljak 1, Kärdla, 92411