Reede, november 18, 2016
 

Recado Meedia sünnipäev

Harda Roosna
Kolmapäeval pakkus sünnipäevatorti OÜ Recado Meedia, mis varsti peale asutamist muutus hiidlastele nii vajalikuks, et tekkis küsimus – kuidas me enne seda hakkama saime?
“Võib-olla oli nõudlus väiksem? Visiitkaardid tehti koduprinteril ja kontserdiplakatid joonistati käsitsi, üht-teist trükiti trükikodades – aeg oli teine,” vastas Tenno Telvik, kes ettevõtlusega tegelenud vahelduva eduga. Kunagi sai tegeletud autotranspordiga, vahepeal sai oldud riigitööl, siis puhkemaja peetud.
Praeguse ettevõtte, reklaamiga tegeleva OÜ Recado Meedia, asutas Telvik 2006. aastal, tegevust alustas see järgmisel ja pälvis kohe ka Hiiumaa ettevõtluse aasta alustaja tiitli.
Kui arvestada, et 19st Hiiumaa aasta alustaja tiitli saanud ettevõttest näitavad praeguseks korralikku käivet vaid seitse ja viis on üldse tegevuse lõpetanud, on kümme aastat edukalt tegutsenud ettevõte igati tunnustust väärt.
Saare plussid
Aasta alustaja meene on ettevõtte Valli tänava kontoris kenasti aukohal, kuid milline on siis ühe väikese klientuuriga Hiiumaa väikeettevõtja elu? “Kurta võib alati, aga samas on sellel omad plussid,” leiab Telvik. Esimese plussina nimetab ta rahulikku keskkonda ja siis turvalisust.
Telvik kiidab ka meeldivaid kliente – kümne aasta jooksul on probleeme olnud väga vähe – nende üleslugemiseks piisab ühe käe sõrmedest: “Eks neid on olnud, aga õnneks ma kustutan niisugused asjad mälust ära – mul isegi ei tule ühtki praegu meelde.”
Alati saab ju arutada ja kavandi ümber teha, juhul kui tellija ja tellimuse vormistaja on asjast erinevalt aru saanud. “Kõige lihtsam on öelda, et eksisime ja teeme asja ringi, mitte, et meil oli õigus – kuhu me selle oma õigusega lähme, see ei vii kuskile,” leiab Telvik.
Kolmandaks nendib ta, et ettevõtja toimetulek sõltub suuresti ka sellest, kui suure konkurentsi tingimustes tuleb tegutseda. “Ühest küljest siia ei mahu väga palju konkurentsi ja ajapikku on selgunud need, kes jäävad. Meile on ka paar korda konkurente kõrvale tulnud, aga need ei ole väga pikaks ajaks pidama jäänud,” arutles ta.
Sukanõelast auru­laevani
Väikese koha ettevõtlusel on ka see eripära, et pole võimalik spetsialiseeruda kitsale alale – piltlikult öeldes tuleb teha kõike sukanõelast aurulaevani.
Tõepoolest, Recado Meedia pakub erinevaid teenuseid alates kujundamisest, trükitöödest, foto- ja videoteenustest kuni terviklahendusteni välja.
Ka muutuvad teenuste vajadus ja rõhuasetused ning ettevõtjal tuleb muutustega kaasas käia. Kui kunagi telliti väga palju videosid, siis nüüd, mil igaühel on taskus mobiil, millega toimuva saab üles võtta, on see igapäevavõtete teenus tahaplaanile jäänud. Küll on tellitud õppefilme jms ning  aeg-ajalt tuleb linti võtta TV 3 uudiseid.
Uuemad seadmed on fotode kuivlabor, mis võimaldab teha väga kvaliteetseid fotosid. Tõsine tööriist on ka suur printer, mille trükiala laius on 1,37 meetrit ja mis on praktiliselt kogu aeg töös.
Üks teenus toetab teist ja nii on Recado Meedia läbi aastate kolme-nelja töökohta pakkunud ning omanikele leiva lauale ja või leivale toonud.
Algusaastaga võrreldes on müüginumbrid kahekordistunud: 2007. aastal oli müük eurodesse ümberarvestatuna 60 000 eurot, 2016. aasta prognoos on 140 000 eurot.
Päris palju on Recado Meedia investeerinud seadmetesse, paraku mõjutab nende kasutus­efektiivsust hooajalisus.
“Võiks ju mõelda, et kui on üks seade, siis see töötab hommikust õhtuni ja loe ainult raha kokku. Tegelikult töötab ühel päeval üks masin, teisel teine ja mõni masin paar nädalat üldse ei tööta. Kogu aeg käib selline laveerimine ja see on nagu Murphy seadus, et kui tuleb, siis tuleb ühesuguseid tellimusi mitu tükki järjest ja kogu aeg – see, mis tuleb, on täiesti ettearvamatu,” nentis Telvik.
Hooajalisus mõjutab
Ettevõtte tipphooaeg on kevadel ja suvel, kui avatakse uusi firmasid ja toimuvad rohked suveüritused. Siis juhtub vahel, et ettevõtte raudvara Peeter Roasto tuleb tööle kell neli hommikul ja lahkub õhtul kell seitse. Ka uued töötajad Jan Ignahhin ja Marilyn Tuul sel ajal töötunde ei loe.
Õnneks on septembris-­oktoobris vaiksem ja siis saab natuke puhata. Novembrist algab uus tõus ja enne jõulu läheb uuesti suuremaks mölluks. Veebruaris tuleb jälle vaiksem aeg ja siis hakatakse juba jälle uueks hooajaks valmistuma. “Aga enamasti on kõigil kohe vaja,” nendib Telvik, et tellimiste täitmise kiirusest tuleneb ka töö­tundide arv ja neid eriti ei loeta.
Kui liinile saabuvad OÜ TS Laevad uued alused lisandub ettevõtte teenustesse reklaamimüük. Nimelt hakkab Recado Meedia uutel parv­laevadel reklaampindadega opereerima. Selleks on igal uuel parvlaeval seitse ekraani, mis ühendatud ühtsesse süsteemi. Ettevõtted, kel huvi uute parvlaevade reklaampindade vastu, võivad juba Recado Meediaga ühendust võtta.

 

Sildid: ,

Comments

Pole ühtegi kommentaari.
 
Hiiu Lehest

Hiiu maakonna sõltumatu maakonnaleht aastast 1997

Miks sündis Hiiu Leht »
Kontakt

Telefon: +372 463 2199
Email: hiiuleht@hiiuleht.ee

Vabrikuväljak 1, Kärdla, 92411