Teisipäev, oktoober 4, 2016
 

Segadused jäid tulemata

Helja Kaptein
Kuigi Hiiu maavanem ennustas, et vedaja vahetus Väinamerel tõrgeteta ei laabu, suutis uus vedajaOÜ TS Laevad kardetud segadust ja tõrkeid ennetada.
Laupäeval alustas suursaarte ja mandri vahelistel laevaliinidel uus vedaja, Tallinna sadama tütarfirma OÜ TS Laevad.
Laupäeva hommikul, enne esimese reisi väljumist Helter­maa sadamasse jõudes avanes tavapärasest erinev vaatepilt. Kassad olid reisijaile mõned meetrid teele vastu tulnud ja pileteid müüdi seniste kassade ette tõstetud soojakutest. Kassade taga aga askeldas hulk oranžides kostüümides TS Laevad  töötajaid, kellest osa juhatas autosid õigesse ritta ja teised suunasid need laevale.
Kardetud segadust ei olnud, järjekorda samuti mitte ning piletimüükki sujus häireteta. Kassapidaja Ene Rand ütles, et tema töötas sadamas kassapidajana ka varem. “Tänasest on uus kassaprogramm, harjumine võtab aega, aga sekeldusi pole siiski olnud,” ütles ta, lisades, et reisijad on olnud väga sõbralikud ja esimene piletiostja läks laevale jalgsi.
Paar nädalat teistmoodi
Heltermaa sadamas abiks olnud ASi Tallinna Sadam ITjuht Hanno Hussar ütles, et esimesele laevale minejaid oli vähe, sest ega keegi laupäeva hommikul eriti mandrile ei kipu.
“Saame vaikselt juhitud ja küsimusi pole keegi veel esitanud,” ütles Hussar. Ta selgitas, et liikluse kontrollijad näevad oma arvutist, kes juba on pileti ostnud, samuti kes ostab ja kuhu ritta sõiduk tuleb suunata. Nii toimib see paar nädalat, sõltuvalt sellest, kui kiiresti eelmine vedaja, OÜ Väinamere Liinid oma varanduse ära viib.
“Kui eelmine operaator on oma asjad ära viinud, paneme uued tõkkepuud, kaamerad ja seejärel toimub autode tuvastamine automaatselt,” selgitas Hussar. “Loodan, et kahe nädalaga saab ümber­ehitus valmis ja liikluse reguleerijaid ja kontrollijaid pole enam vaja.”
ASi Tallinna Sadama turundus- ja kommunikatsiooni­osakonna juhataja Sirle Arro ütles pühapäeval, et Rohuküla–Heltermaa liinil toimis liiklus kulgenud sõiduplaani järgi. Ooteaegu ei tekkinud ning piletimüük ja -kontroll toimisid nii nagu ajutiselt planeeritud. Ülemineku­periood kestab umbes kaks nädalat. “Kui eelmine operaator kolib välja ja meie sisse, siis saab seadistatud ka piletimüük ja automaatne numbrituvastus,” lisas Arro.
Lambalihakotlett ja tasuta kringel
Reisija Argo Nurs rääkis, et katsetas uue operaatori teenuseid vanade praamidega kahel korral, tulles Saaremaalt mandrile ja mandrilt Hiiumaale. “Teate, kõik sujus!” oli tema reaktsioon. “Sadamasse sõites ootab sind trobikond oranžides vestides ametnikke, väga toredad ja abivalmis inimesed, kes ei peljanud ka naeratada ning suunasid praamile.”
Praamil sai Nurs uue üllatuse osaliseks – uues menüüs olid lambalihakotletid! “Neid ei pakuta tavaliselt meite Hiiumaa tipprestodeski ja hinnaks 7.50,” oli ta ka hinnaga rahul. “Lõpetuseks pakuti ka tasuta tükk kringlit, et ikka kohe see reis täiuslik oleks.”
Sirle Arro rääkis, et uus toitlustaja OÜ Arensburg alustas tööd kohe laupäeval ning mõlemal liinil. Samuti alustas laevakauplustes müüki R-Kiosk.
Päevase vahe tegi reedel toitlustamises sisse eelmine vedaja, OÜ Väinamere Liinid.
TS Laevad teenindas esimesel päeval kahel liinil kokku 4000 reisijat ja 1700 sõidukit. Heltermaa–Rohuküla suunal veeti 350 reisijat ja 142 sõidukit ning Rohuküla–Heltermaa suunal 595 reisijat ja 224 sõidukit. Laevaliiklus Hiiumaa liinil toimus vastavalt sõiduplaanile.

 

Sildid: ,

Comments

Pole ühtegi kommentaari.
 
Hiiu Lehest

Hiiu maakonna sõltumatu maakonnaleht aastast 1997

Miks sündis Hiiu Leht »
Kontakt

Telefon: +372 463 2199
Email: hiiuleht@hiiuleht.ee

Vabrikuväljak 1, Kärdla, 92411