Reede, september 9, 2016
 

Maavanem: Leedo viimane “kingitus” hiidlastele?

Kesknädalal Hiiumaa ettevõtjate ees seisnud OÜ TS Laevad esindajad avalikustasid, et Leedolt laevade rendilesaamise lõivuks on aeglasem ülesõit, mistõttu lähevad ümbertegemisele nn teise laeva graafik ja piletid.
20 aastat mandri ja suursaartega ühendust pidanud ettevõtja ei anna midagi ära kergekäeliselt. TS Laevad talt aluste prahtimislepingud küll sai, aga tingimustega.
Pärast lepingu sõlmimist teatas OÜ Väinamere Liinid uuele operaatorile ametlikult, et olemasolev graafik ei ole sõlmitud prahtimislepingu alusel teostatav. Konks seisneb selles, et senine vedaja, kes oktoobris veel jätkab, tagab Heltermaa–Rohuküla liinil kahetunnise praami väljumis­tsükli.
Nagu me varasemast teame, tähendab see veel pikemat kui pooleteisetunnist meresõitu, mis sest, et laevad on suutelised ja sõidavadki praegu kiiremini. Sisuliselt võib sõit Leedo laevaga oktoobris kesta koguni 1 tund ja 50 minutit.
Hea uudis on vast see, et hiidlaste teiseks laevaks ei tule Harilaid, vaid Heltermaa–Rohuküla liinile jääb
St. Ola. Ent ka siin on üks “aga”. Laevakompanii on teinud sellise lepingu, et saab Virtsu–Kuivastu liinile viia veel ühe suure laeva Saaremaa ralli nädalavahetuseks 6.–9. oktoobrini.
Hiiu maavanem Riho Rahuo­ja nentis, et tegu on Leedo, loodetavasti viimaste “kingitustega” hiidlastele.
TS Laevade juhatuse liige Kaido Padar tunnistas, et asenduslaevade prahtimis­lepingute läbirääkimiste käigus jäid need kuupäevad ja ülesõiduajad kuidagi kahe silma vahele. “Lihtsalt ei osanud neile tähelepanu pöörata. See teadmine tuli alles siis, kui lepingud olid alla kirjutatud, et kellaaajad on sellised, millega tagame ülesõidu.”
Regulaarsus Regulaga
Kesknädalal arutati Hiiumaa ettevõtjate ja omavalitsus­juhtide ringis pikalt, kas parem on lubada saarlastele eelmainitud neljaks päevaks Regula või St. Ola. Ühe kasuks rääkis kiirem üleveoaeg, teise puhul suurem mahutavus. Läbi arutelude jõuti veendumusele, et parem on säilitada regulaarsus TS Laevadele kuuluva Regulaga, kui lüüa sassi nelja päeva sõiduajad.
Nendeks neljaks päevaks tuleb Hiiumaa liinile n-ö teiseks laevaks Harilaid ja kui läbirääkimised TS Laevade ja Saaremaa Laevakompanii vahel edenevad, siis ka Kõrgelaid. Kolme laeva jaoks kohandatakse väljumisaegu nii, et Regula saaks sõita graafikus, vastassuunas sõitvad alused mööduks mereteel üksteisest sobilikus kohas ja igale laevale jaguks kaikoht.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi merendustalituse juhataja Merily Must kinnitas, et laidude teenindusperioodiks saab Heltermaa–Rohuküla liini sõiduplaani lisada korralisi reise. Üks Regula täiendav reis väljuks reede õhtul Rohukülast kell 22.30 ning püha­päeval tuleks üks plaaniline lisaring teise laevaga. Samuti tehakse lisareise kui reisist on mahajääjaid rohkem kui 100 liinimeetrit ehk umbes 20 sõiduautot.
Ettevõtjad uurisid veel, mis muutub 1. oktoobrist sadamates. OÜ TS Laevad müügi- ja teenusevaldkonna juht Ele Reiljan rääkis, et tõkkepuud jäävad samaks, vahetub tõkke­esine automaatkiosk ja piletimüük on soojakus praeguse kassaputka ees. Kuna kõik süsteemid üleöö tööle ei rakendu, palgatakse rohkesti ajutisi töötajaid.
Edaspidi tagab pääsu sadama­alale automaatne (auto)numbri tuvastus. Kõik muud võimalused, nagu helistamine, pileti näitamine automaadile jmt, peale selle. Piletite eelmüük internetis, ka jalgsi reisijale, toimib läbi keskkonna praamid.ee

 

Sildid: ,

Kommentaarid: 1

(kommenteerimine on suletud)

 
  • Volli͈

    TS laevad on juba tunnistanud oma apsakat — siin kirjutises olev lõik …TS Laevade juhatuse liige Kaido Padar tunnistas, et asenduslaevade prahtimis­lepingute läbirääkimiste käigus jäid need kuupäevad ja ülesõiduajad kuidagi kahe silma vahele. “Lihtsalt ei osanud neile tähelepanu pöörata. See teadmine tuli alles siis, kui lepingud olid alla kirjutatud, et kellaaajad on sellised, millega tagame ülesõidu.”… tähendabki seda, et TS Laevad ise oli sellise asjaga nõus (ei saanud millestki aru).

    Ja asi peabki kehv olema — asi peab Palo pääsukeste tulekul ju minema paremaks. Kui SLK laevadega saaks pakkuda samade tingimustega teenust, siis kellele neid kalleid ja pikkalt oodatavaidPalo pääsukesi üldse vaja läheb?!

    TS Laevade kogenematus on ju isegi Hiiu Lehe päeva rosinaks:

    ““Igal kohtumisel kuulen ma midagi uut. See, mille täna kaasa võtan, on uudis, et teil on isesõitvad autod”.

    TS Laevad esindaja Ele Reiljan Hiiu maavalitsuses 7. septembril ettevõtjate viitele, et mõnikord reisib kaubaveok parvlaeval juhita – üks juht paneb auto laeva peale ja lahkub, teises sadamas teine võtab maha. 7. september 2016.”

    ja praegune olukord on ju samast asjast — TS Laevad ei kujuta üldse ette, mida see parvlaevaliikluse korraldamine üldse ette kujutab ja kuidas laevad sõidavad.

    Ehk jõuab Hiiu maavanemale ka millalgi kohale, et need pole mitte “Leedo kingitused” vaid “Palo viljad” hakkavad ükshaaval küpseks saama.

     
     
     
 
Hiiu Lehest

Hiiu maakonna sõltumatu maakonnaleht aastast 1997

Miks sündis Hiiu Leht »
Kontakt

Telefon: +372 463 2199
Email: hiiuleht@hiiuleht.ee

Vabrikuväljak 1, Kärdla, 92411