Teisipäev, august 9, 2016
 

Sadamad valmistuvad Soela tulekuks

HARDA ROOSNA
Sõru sadamas algavad augusti keskpaigas tööd, mida on vaja teha enne uue parvlaeva Soela liiniletulekut järgmisel kevadel, Triigi sadamas tööd juba käivad.
ASi Saarte Liinid juhatuse esimees Villu Vatsfeld rääkis, et Sõrul rekonstrueeritakse olemasolev,  2004. aastal ehitatud kai, mida pikendatakse 20 meetri võrra. Samuti paigaldatakse uus kaldaramp, kuna olemasolev ramp on uue laeva jaoks liiga lühike. Ka puudub selle hüdraulikasüsteemil nn ujuvasend, kus ramp toetub merepoolse otsaga laevale.
Veel süvendatakse Sõru sadama akvatooriumi, kuid tuuletõkkeseina, mis oli kirjas 2013. aastal valminud Sõru ja Triigi sadamate rekonstrueerimise ehitusprojektis, ei rajata. Vatsfeld selgitas, et uus laev on võimekam ega vaja tuuletõkkeseina.
Praegu liini teenindav parvlaev Kõrgelaid ei saanud teatud tuulega Sõrul silduda ja näiteks 2013. aasta novembris juhtus laevaõnnetus kui Kõrgelaid triivis Sõru sadamas madalikule.
Triigil vana kai rekonstrueeritakse ja teisele poole kaid rajatakse uus sildumiskoht, samuti süvendatakse sadama akvatooriumi.
Triigi sadama tööde maksumus on 1,8 miljonit eurot, Sõru sadama tööd maksavad 980 000 eurot.  Töid rahastatakse Euroopa Liidu ühtekuuluvusfondist, 15 protsenti maksumusest katab tellija, AS Saarte Liinid.
Töid hakkavad tegema riigihanke võitnud OÜ BauEst ja AS Kuressaare Ehitus, leping tellijaga sõlmiti juunis.
Mõlema sadama rekonstrueerimise ehitustööde järelevalvet teeb hanke võitnud AS Telora-E.
Lisaks ehitatakse Sõru sadamasse uus puurkaevupumpla, mis hakkab veega varustama nii sadamat kui ümbruskonna elanikke. Pumbamaja ehitusmaksumus on 100 000 eurot.
Need pole kaugeltki kõik tööd, mis ettevõttel tänavu kavas. Vatsfeld luges üles seitse projekti, millega AS Saarte Liinid sel aastal tegeleb. Lisaks eelnimetatutele on seoses uute parvlaevade tulekuga vaja Rohuküla ja Heltermaa sadamatesse paigaldada uued kaldarambid – see töö läheb maksma kokku 600 000 eurot. Veel on tänavuses tööplaanis Naissaare sadama muul, Kihnu sadama kaid ja muul ning Sviby sadama kaide maapealne osa ja sadamahoone.

 

Sildid:

Comments

Pole ühtegi kommentaari.
 
Hiiu Lehest

Hiiu maakonna sõltumatu maakonnaleht aastast 1997

Miks sündis Hiiu Leht »
Kontakt

Telefon: +372 463 2199
Email: hiiuleht@hiiuleht.ee

Vabrikuväljak 1, Kärdla, 92411