Kolmapäev, juuni 22, 2016
 

Lennuühendus algas mõningate sekeldustega

Helja Kaptein
Pärast 80päevast pausi algasid esmaspäeva hommikul regulaarlennud Kärdla ja Tallinna vahel.
Kauaoodatud Transaviabaltika 19kohaline LET-410, pardal kaheksa reisijat, maandus Kärdla lennuväljal kell 7.46 ehk 16 minutit plaanitust hiljem. Kuressaare lend hilines juba üle tunni aja.
Põhjuseks, et esimene lend Tallinnast Kärdlasse pidi plaani järgi väljuma kell 7, aga lennukile anti stardiluba alles kell 7.16.
Transaviabaltika Eesti volitatud esindaja ja lendude projektijuht Rene Must selgitas, et hilinemine oli tingitud paberite liikumise aeglusest Tallinna lennujaamas. Nimelt ei jõudnud info kohvrite hulga ja kaalu kohta õigel ajal lenduriteni. Põhjuseks oletas Must, et leping Tallinna lennujaamaga sai alla kirjutatud alles päev enne esimest lendu.
Uue vedajafirma Leedu päritolu Transaviabaltika esindajaid olid lennujaamas vastu võtmas Hiiu maavanem Riho Rahuoja ja maasekretär Piret Sedrik. Lennuk ei saanud Kärdlast kohe tagasi startida, sest lennujaamas ootas reisijaid ja reisil kaasa sõitnud lennufirma juhte pidulik vastuvõtt.
Must ütles, et edaspidised lennud saartele peaksid juba toimuma sõiduplaani järgi ja suuri viivitusi enam esineda ei tohiks.
Esimese reisiga lendas Hiiumaale 8 ja tagasi Tallinna 15 reisijat. “Meil on hea meel, et enamus kohti oli täidetud,” ütles Kärdla lennujaama haldusspetsialist Kristel Välba, kes kassas klienditeenindajat asendas. “Täna on pidulik tunne ja lendude jätkumise üle on meil väga hea meel,” lisas Välba.
Ka Kärdla lennujaama juhataja Allan Mäll ütles, et tal on hea meel, et lennud taas algasid ja vahepealne lendude katkemine ehmatas ka nende töötajaid. “Lennunduses on nii, et lennujaam ja lennufirmad on teineteise toitjad,” nentis Mäll.
Tõrked piletiostul
Lennukit ootav Kadri Sild rääkis, et oli Hiiumaale tulnud tuttavate autos. Kuna ta ei raatsinud päev varem saarelt ära sõita, kasutas ta kiiresti linna saamiseks lennukit.
Pileti hind, 25 eurot Silda ei heidutanud: “Arvestades ajakulu linna jõudmiseks tundub ka pileti hind mõistlik.” Paraku tuli tal ette probleeme lennupileti internetist ostmisel.
Marek Rätsep, kes tuli Tallinnast, ütles, et lend oli nagu alati normaalne ja õhus olles midagi erilist polnud. Rätsep rääkis, et olenevalt olukorrast kasutab vahel lennukit, vahel võtab mandrisõidu ette autoga. Lennukit aga eelistab ta seepärast, et nii saab tunduvalt kiiremini kohale.
Pileti ostis Rätsep Tallinna lennujaamast. “Seal oli küll tõrkeid,” nentis ta. Näiteks kolm päeva enne lendu ei osatud talle seal veel midagi öelda Kärdla lennu kohta.
Samuti oli pileti ostmisega kimpus Maaja Haavapuu, kellele müüdi pilet Tallinnast Kärdlasse õhtusele reisile, kuigi ta tahtis piletit hommikusele. “See oli ilmselt mingi näpukas,” oletas Haavapuu.
Must selgitas, et klient esimesele lennule siiski pääses ja talle müüdud õhtuse reisi pilet vahetati peale väljalendu süsteemis administraatori poolt õige lennu pileti vastu. Ta tunnistas, et piletimüügisüsteemi käivitamisega oli raskusi.
Näiteks tekkis segadus sellest, et süsteemis oli panga asukohariigiks vaikimisi valitud Leedu ja internetist piletit ostes ei pannud ostja tähele, et peab valima riigi, mille panga kaudu ülekanne teha. “Ostja pidi riigi nime ise ära vahetama ning selle kohta oli selge andmeväli ja vastav kirje,” selgitas Must. Nüüd on vaikimisi riigiks seatud Eesti ja Eesti pankade klientidel seda probleemi enam ei ole.
Transaviabaltika lennukid teevad mandri ja saarte vahelisel liinil 12 lendu nädalas. Info piletimüügi, broneerimise ja lennuplaani kohta leiab veebilehel www.saartelennuliinid.ee

 

Sildid:

Comments

Pole ühtegi kommentaari.
 
Hiiu Lehest

Hiiu maakonna sõltumatu maakonnaleht aastast 1997

Miks sündis Hiiu Leht »
Kontakt

Telefon: +372 463 2199
Email: hiiuleht@hiiuleht.ee

Vabrikuväljak 1, Kärdla, 92411