Reede, aprill 8, 2016
 

Halloo! Me elame siin!

Minister Michali bravuurikas teade, et pakkugu Avies või Lufthansat, näitab, et nüüd sai mõõt täis ja ollakse resoluutsed.
Ühest küljest õige – kui kaua siis ikka kummi venitada, kui nii suurte turvanõuetega valdkonnas nagu lennundus tegutsev ettevõte oma asju korda ei saa.
Teisalt seisukoht, et ärge muretsege, suveks saab korda, näitab, et ministrid vaatavad saareelu vaid exceli tabelist ega saa aru, et lennuühendus on saareelanike jaoks, mitte turistide mugavusteenus.
Kui uus hange tähendab kahekuulist pausi lennuühenduses, sattuvad löögi alla need, kes lennukiga Tallinnas tööasju ajamas käivad. Bussiga kulub edasi-tagasi sõiduks üheksa tundi ja see on tohutu aja ja energiakulu.
Ka jõuab praegune buss tööasjus sõitjate jaoks liiga hilja kohale ja koduteed alustab liiga vara.
Jääb üle kaks võimalust, kas sõita Tallinna vahet autoga või veeta öö pealinnas. Mõlemad tähendavad saareelaniku jaoks olulist lisakulu. Ehk ühepäevane komandeering venib kahe- või kolmepäevaseks.
Varasem buss selleks ajaks kuni hange käimas, oleks sel puhul mingigi lahendus.
Seda, et Hiiumaal elamise eripära ei mõisteta, tõestas ka see, et ministeeriumis ei saadud esialgu arugi, milline seos on ärajääval lennuühendusel ja bussiliinil, mille maavalitsus selle asemele käiku tahaks panna.
Seepärast tahaks ministrile ja valitsusele öelda: “Halloo! Me elame siin ja päris tihti on meil asja Tallinna. Seda enam, et olete suure osa siinsest asjaajamisest pealinna tsentraliseerinud.”
8. aprill 2016

 

Kommentaarid: 1

(kommenteerimine on suletud)

 
  • Volli͈

    MKMis on kaks ministrit. Tegelevad küll erinevate asjadega aga vajadusel ka asendavad teineteist. Ja sellise olukorra tulemus on nüüd näha.

    Kristen Michal: “Kui peakski juhtuma, et mõni tähtaeg venib või tekib muid ettenägematusi, peab sadam kasutama plaani B, näiteks kasvõi seniks teisi parvlaevu rentides.”

    vs

    Kristen Michal: “Seadus on selline, et pakkugu Avies enda asemele kasvõi Lufthansat ja Airbus 380-t, on leping hanke tulemusel sõlmitud Aviesiga ja kui lepingupartneril pole turvanõuded täidetud, peame seadusest tulenevalt tegema uue hanke.”

    Kas Nordic Aviationil või Nordical või misiganesnimeganadtänaon on üldse taodelnud lennuettevõtja sertifikaati äriliseks lennutranspordiks (AOC) ja lennuettevõtja lennutegevusluba (OL) või kavatseb see moodustis hakata teenindama kasutades Regional Jet OÜ pabereid EE-020 ja OL 028?

    Kas kuidagi “kahtlaselt tuttav” pole — “Rahvuslik lennukompanii” NAG teeb 2015 aasta detsembris riiulifirma Regional Jet OÜ, 2016 aasta veebruaris saab vastsündinu Lennuametilt vajalikud tegevusload ja koheselt peale seda puksitakse Avies kõrvale ning tehakse uus hange eestisiseste regionaallendude tegemiseks.

     
     
     
 
Hiiu Lehest

Hiiu maakonna sõltumatu maakonnaleht aastast 1997

Miks sündis Hiiu Leht »
Kontakt

Telefon: +372 463 2199
Email: hiiuleht@hiiuleht.ee

Vabrikuväljak 1, Kärdla, 92411