Reede, aprill 29, 2016
 

Berkmann püüab rahvusvahelist taset

HELJA KAPTEIN
Ratsutamistreener ja rajameister Maarja Berkmann (24) õppis takistussõidu võistluste rajameistriks ja võib nüüd raja üles panna ka rahvusvahelisteks võistlusteks.
Rajameistrina on Berkmann töötanud juba aastaid ja Eestis oli tal juba olemas rajameistri keskmine tase. Kuu algul osales ta kuuepäevasel Federation Equestre Internationale (FEI) ehk rahvusvahelise ratsaspordiföderatsiooni koolitusel Moskvas.
“Olen piisavalt noor, siis tahaksin õppida võimalikult palju,” ütles Berkmann selgituseks, miks ta koolitusele läks. Moskva on meile kõige lähem koht, kus võimalik seda koolitust läbida.
Mentor julgustas edasi õppima
Grupis osales 12 rajameistrit üle maailma: kaks Iraanist, üks Iirimaalt, kaks Eestist ja ülejäänud Venemaalt. Koolituse toimumiskoht, Maksima tallidekompleks jättis Berkmannile hea mulje oma suuruse ja võimaluste poolest.
Koolitatavad käisid ka võidusõiduplatsil tõkkeid tõstmas, aga praktiline töö oli seekord vähemtähtis. “Rohkem harjutasime teoreetilist poolt,” selgitas Berkmann.
Koolituse lõpus tuli teha kolm testi. Esmalt tuli koostada rada ja kirjeldada, millised tõkked sellele ehitad, lisaks veel valikvastustega test ja intervjuu.
Nii loengud kui eksam olid inglise keeles. “Kõige raskem oli mul taluda pinget ratsaspordiringkondades tuntud ja tunnustatud inimeste keskel, kuid õhkkond oli sellegipoolest väga soe,” ütles Berkmann, kes koolituselt sai enda sõnul palju motivatsiooni ja ka julgust juurde. Sakslasest mentor Werner Deeg julgustas teda edasi õppima. “Tema sõna maksab, sest Deeg võib isegi olümpiamängudel rajameistriks olla,” märkis Berkmann, kes enim hindas tutvumist oma mentoriga.
Koos rahvusvaheliste rajameistritega õppides nägi ta ka teiste “käekirja” ja see on selle töö juures oluline. On ju rajameistri töö väga loominguline ja samas on tal ka suur vastutus.
“Sina ju lood platsil parkuuri tõketest, mida kõik võistlejad peavad läbima,” selgitas ta. “Tõkete järjekord, asetus, ülesehitus, kuhu, milline, mis värvi – rolli mängivad kõige väiksemad asjad. Oluline on isegi see, kust suunast paistab platsile päike, kas hobune hüppab suunaga publikusse või kodu poole ja rida teisi väikesi nüansse. Väga huvitav on see rajameistri töö,” kinnitas ta.
Ka treeneripaberid olemas
Ratsutamistreeneri ametit on Berkmann pidanud ligi viis aastat. Radu hakkas ta tasapisi tegema Linnumäe tallide juures, kuna õppinud rajameistreid pole ju alati võtta. Käis ka koolitustel ja aastaga oligi käes rajameistri alg- ehk kolmas tase. Paar aastat hiljem jõudis ta keskmisele ehk rajameistri teisele tasemele. Kokku on ta rajameistri ametit pidanud neli-viis aastat.
Ka Maarja treeneripaberid on FEI esimene tase nagu ka nüüd rajameistrina. “Eks see ole Eestis kõrge, aga rahvus-
vaheliselt kõige madalam tase,” nentis Berkmann, kelle sõnul on ratsutamistreenerite ja rajameistrite kutsesüsteem küllaltki keerukas.
Saadud diplomiga tohib ta algul ainult rahvusvahelisi võistlusi assisteerida, mitte radasid ehitada. Eesmärgiks on käia aasta-paar Euroopas ringi ja saada assisteerima suurtele võistlustele. Selleks, et saada rajameistri järgmist taset, peab olema assisteeritud teatud arv võistlusi.
Euroopas ringisõitmiseks ja võistlustel abistamise eest talle veel palka ei maksta, seega tuleb kogu “lõbu” kinni maksta oma taskust.
“Ühe ja kolme tärni võistlustel on minu tasemega raja-
meister niiöelda üsna põhjas ja talle palka maksta ei taheta, aga mida rohkem käid ja näitad, et saad hakkama, seda rohkem seda tööd hinnatakse,” ütles Berkmann. “Kuigi see töö ei too kunagi meeletult palju sisse, on see huvitav ja pakub palju kokkusaamisi hobuinimestega, kes juba ise on väga vahvad.”

 

Sildid:

Comments

Pole ühtegi kommentaari.
 
Hiiu Lehest

Hiiu maakonna sõltumatu maakonnaleht aastast 1997

Miks sündis Hiiu Leht »
Kontakt

Telefon: +372 463 2199
Email: hiiuleht@hiiuleht.ee

Vabrikuväljak 1, Kärdla, 92411