Reede, jaanuar 22, 2016
 

Kindlustusliider sulges esinduse

Hiidlaste seni eelistatuim If kindlustusselts sulges saarel oma esinduse, konkurent Salva väärtustab jätkuvalt kliendiga otsesuhtlust.
Aasta lõpul teatas AS If P&C Insurance, et Kärdla büroo on alates 30. detsembrist suletud. Esiti ei taibanudki paljud, et jäädavalt. Ent jah, esinduse ainus töötaja on koondatud ning hiidlased saavad nüüdsest kindlustust sõlmida “lihtsalt ja mugavalt” telefonil 777 1211 või Ifi e-büroos.
If Kindlustuse müügi- ja teeninduse osakonna juht Aare Uusjärv põhjendas Kärdla esinduse sulgemist sellega, et klientide harjumused kindlustuse ostmisel on muutunud. “Kui aastaid tagasi oli eelistatuim kanal kontor, siis praegu on selleks e-büroo ja kindlustustelefon,” kinnitas Uusjärv.
Ta tõi esile, et kindlustuse e-keskkonda külastab enam kui 100 000 inimest kuus. Kärdla büroosse astus päeva jooksul sisse keskmiselt neli inimest.
Samas oli saarerahvas kunagisele ainukindlustusseltsile üsna truu. Hiiumaa ligi 4000 leibkonna kodust kolmandikule oli veel mullu leping sõlmitud just Ifis ja liikluskindlustus samas tehtud ligikaudu 3000-le sõidukile.
Võrdluseks, et siin esinduse säilitanud Salva Kindlustuse ASil on praegu kodu- ja liikluskindlustuse kliente Hiiumaal kokku veidi üle tuhande.
Vabatahtlik-sunniviisiline muutus
Arvestades Ifi Hiiumaa klientide hulka, võib järeldada, et need, kes büroos ei käinud, kindlustasid internetis või telefoni teel. E-büroo kasuks otsustamise üheks argumendiks oli ilmselt kontoris pakutavast 15 protsenti soodsam hind.
Viimasel ajal võis mõjuriks olla ka klientidele harjumatu büroo asukoht. 2014. a detsembris kolis If aadressile Keskväljak 9 [varem majas Rookopli 19 – toim.]. Valter Voole avaldas Hiiu Lehes seepeale arvamust, et asukoht pole hea. “Esimese hooga paneb isegi Kärdla päriselaniku mõtlema, et milline see maja Keskväljak 9 ongi,” konstateeris Voole. Tõsise huvilisena leidis ta kindlustuse esinduse firma Reko AKM maja teiselt korruselt.
Voole möönis, et küllap tõesti ajavad paljud kliendid nüüdsel ajal e-teenuste vahendusel asjad joonde ja puhtfüüsiliselt polegi vaja kohale tulla. Samas oli ta seisukohal, et kui büroo juba on, siis olgu see hästi leitav ning ligipääsetav kõigile, sh vanuritele ja puuetega inimestele.
Salva keskendub otsesuhtlusele
Salva kindlustus peab esinduse tööshoidmist kohtadel oluliseks. Hiiumaa esinduse juhataja Angela Pähna selgitas, et otsesuhtluse teel saab pakkuda klientidele personaalsemat ja paindlikku teenindust. “Hiiumaa inimesed hindavad seda,” teab ta oma kogemusest.
Lisaks temale on kohapeal ametis kahjukäsitleja. Kogu hüvitamise protsess on seeläbi kiirem ja lihtsam. Pähna tõi esile, et klientide poolehoiu on pälvinud seegi, et Salva võimaldab Hiiumaal klientidel ise valida, kus kahjujuhtumi käigus kannatada saanud sõidukit remontida.
Kontoritöö kõrval on Pähna väga aktiivne kindlustusvaldkonna tutvustaja. Ta on rääkinud erinevatel küla- ja seltsikoosolekutel Salvast ja kindlustusest üldisemalt ning avaldanud kaastöid vallalehtedes, et tõsta inimeste teadlikkust kindlustuse olulisusest ja erinevatest toodetest.
Seltsil on ka olemas internetikeskkond Salva24.ee, mille kaudu saab poliise vormistada, kuid sel teel on Hiiumaalt Salvani jõudnud üksikud kliendid. Pigem kasutatakse e-kanalit lepingute pikendamiseks.
Salva Kindlustuse AS on üks vähestest kindlustusseltsidest, millel on esindused üle Eesti. Hiiumaa esindus asub Kärdlas Hiiu vallavalitsuse majas Keskväljak 5a.

 

Sildid:

Comments

Pole ühtegi kommentaari.
 
Hiiu Lehest

Hiiu maakonna sõltumatu maakonnaleht aastast 1997

Miks sündis Hiiu Leht »
Kontakt

Telefon: +372 463 2199
Email: hiiuleht@hiiuleht.ee

Vabrikuväljak 1, Kärdla, 92411