Reede, jaanuar 29, 2016
 

Firmajuht valmis hiidlaste ettepanekuteks

Helja Kaptein
Mandri ja Eesti suursaarte vahelistel parvlaevaliinidel sügisest alustava uue operaatori TS Laevad esindajad kohtusid siinse rahvaga, et kuulata meie soove ja tähelepanekuid.
Teisipäeval külastasid Hiiumaad ning kohtusid ettevõtjate ja omavalitsusjuhtidega Tallinna Sadama tütarfirma OÜ TS Laevad juhatuse esimees Kaido Padar ning müügi- ja teenusevaldkonna juht Ele Reiljan. Parvlaevaliikluse tulevaselt operaatorilt info saamiseks ja hiidlaste soovide edastamiseks korraldas Hiiu maavalitsus ümarlaua Kärdlas ASis M ja P Nurst.
Padar rääkis ümarlaual uute laevade ehituskäigust, põgusalt ka laevadest ja firma tegemistest kuni laevade liinileminekuni. “Praamid on olemas ja tööjärg graafikus. Laevade ehitamise ja lepingute osas võin öelda nii palju, et äriplaanist on kinni peetud,” ütles ta.
Laevad telliti teatavasti kahelt paremalt pakkujalt. Padar lisas, et siis oleks kuritegu kui lepinguid oleks sõlmitud kolmanda või neljanda maksumusega laevade ehitamiseks. Projekti maksumus on 120 miljonit eurot.
Oodatud on hea nõu
Paremaks ühenduse pidamiseks mandri ja saarte vahel soovis Padar saada kohalike inimeste ettepanekuid. “TS Laevad püüab praegusest vedajast kõike paremini teha,” ütles Padar. Ta lisas, et kõik ettepanekud on teretulnud ja tehakse vajalikke muudatusi kui need on põhjendatud.
Hiiu maavanem Riho Rahuoja rääkis, et juba märtsis ootab ministeerium kooskõlastama sõidugraafikuid. “Enne seda ootame maavalitsusse ettepanekuid võimalike muudatuste osas,” ütles Rahuoja. Ta lisas, et ilmselt on pidev laeva väljumisaegade muutmine kõige ebameeldivam ja segab ka ettevõtjate tööd.
Rahuoja rääkis, et me ei saa teha graafikut palju tihedamaks, aga Hiiumaa transpordi arengukavas on sees, et seoses suuremate laevade tulekuga ei lähe see ka hõredamaks. “Pakume välja kõige sobivama põhigraafiku, mis jääb aastaringi ehk siis kuus reisi ühelt ja kuus teiselt poolt,” ütles ta. “Lisanduvad reisid on kokkuleppelised.”
Rahuoja avaldas lootust, et laev hakkab kindlasti sõitma ühe tunni ja 15 minutiga, aga võib-olla ka natuke kiiremini.
Käsil konkursid töötajate leidmiseks
Padar rääkis, et ettevõttes saab tööd umbes 110 inimest. Ta ütles, et järjest võetakse inimesi tööle. “Võtmeisikud, kuus-seitse inimest, soovime värvata veebruari lõpuks, kaptenid, tüürimehed ja vanemmehaanikud esimese kvartali lõpuks,” selgitas Padar. Ta lisas, et kogu meeskonna liikmete konkursid peaksid olema lõppenud juuniks, sest juulis hakkavad laevad Türgist Eesti poole liikuma.
Ka toitlustaja leidmiseks on konkurss alanud ja kutsutud on Hiiumaalt, Saaremaalt, Läänemaalt, Pärnumaalt ja Tallinnast ettevõtteid, kelle kohta on maavalitsustest ja äriinimestelt küsitud nende tausta. Konkursil osaleb 14 ettevõtet.
“Veebruaris läheb lukku esimene voor ja sõelalejäänutele tuleb ka teine voor,” ütles Padar. Ta täpsustas, et veel on tegemata otsus, kas praamil on kauplused ühel ja söögikohad teisel firmal ning kas eri liine teenindavad samad või erinevad ettevõtjad.
Padarile sedastati, et kindlasti peab laeval olema müügil ka Hiiumaine toodang.
“Kõik teenused ja partnerid koristamisest reklaami näitamiseni peaksid esimese kvartali lõpus paigas olema,” ütles Padar. Ta selgitas, et merenduses on load, mis tuleb korda ajada. Ka peab praamil teenust pakkuma hakkav ettevõtja ilmselt tegema eelnevalt vajalikke investeeringuid. “Siis on aega sättida, mitte ei hakata rabistama kui laevad kohal,” ütles Padar.
Muudatused paremuse poole
Millised täpselt praamlaevad välja nägema hakkavad, on Padari sõnul veel vara öelda. Ta oli seisukohal, et sisekujunduse järgi peaks olema äratuntav, milline alus sõidab Saaremaa ja milline Hiiumaa vahet.
Ele Reiljan rääkis, et sisuliselt suuri muudatusi reisijate jaoks ei ole, aga midagi püüavad nad paremaks ja mugavamaks muuta. Esimesena tuleb uus piletisüsteem, mis hakkab toimima sügisel lehel www.praamid.ee “Kõik praegused võimalused säilivad ka uues süsteemis,” kinnitas Reiljan.
Ta lisas, et piletisüsteemi ehitamine käib ja praegusele süsteemile tuleb juurde reisija ja jalgratta pileti ostmise võimalus veebist. “Kindlasti lisandub mobiilimakse ehk siis ka mobiiliga saab piletit osta,” ütles ta. Koos telefoniarvega saabub siis järgmisel kuul ka praamipileti arve.
Mugavusteenustest saab wifi vabalevi olema elementaarne, nagu seegi, et iga koha juures on pistik. Telerid salongis hakkavad üle kandma ka telesaateid.
Sõidukite laevalepääsu juures on kõige suurem uuendus automaatne autonumbri tuvastamine tõkkepuu ees. “Ei pea helistama ega nuppu vajutama,” ütles Reiljan. Nii Padar kui Reiljan kinnitasid, et kindlasti saavad nad veel mitmeid kordi hiidlastega kokku, enne kui uued laevad liinile tulevad.

 

Sildid:

Comments

Pole ühtegi kommentaari.
 
Hiiu Lehest

Hiiu maakonna sõltumatu maakonnaleht aastast 1997

Miks sündis Hiiu Leht »
Kontakt

Telefon: +372 463 2199
Email: hiiuleht@hiiuleht.ee

Vabrikuväljak 1, Kärdla, 92411