Teisipäev, detsember 8, 2015
 

Tallinna sadam emiteeris laevade ehitamiseks võlakirju

Tallinna Sadam
Riigile kuuluv AS Tallinna Sadam emiteeris 1. detsembril Pohjola Panga Eesti filiaali vahendusel 60 miljoni euro eest kaheaastase tähtajaga võlakirju. Laekuvaid vahendeid kasutatakse parvlaevade ehituse finantseerimiseks.
“Võlakirjaemissiooni vahendeid kasutab osaühing TS Laevad uute parvlaevade ehitusega seotud maksete tegemiseks laevaehitajatele,” ütles Tallinna sadama juhatuse esimees Marko Raid.
“Eeloleva paari aasta perspektiivis on meil laevaehituse pikaajaliseks finantseerimiseks kaks võimalikku suunda – emissioon rahvusvahelisel võlakirjaturul või laenukapitali kaasamine.“
Detsembri alguse seisuga on OÜ TS Laevad tasunud Poola ja Türgi laevatehasele eri osamaksetena kokku 63,2 miljonit eurot. “Osamaksed on seotud laevade valmimise eri etappidega ning tänaseks on ehitus jõudnud seisu, kus oleme tasunud üle poole kogu soetusmaksumusest,” märkis Raid.
OÜ TS Laevad tellis neli uut parvlaeva Poola Remontowa ja Türgi Sefine laevatehaselt.
Gdanskis ehitatavate aluste veeskamine on planeeritud eeloleval talvel. Sefine tehases valmivate laevade veeskamine on planeeritud tuleva aasta kevadkuudeks.
Mandri ja Eesti suursaarte vahelistele liinidele tulevate laevade Tõll, Piret, Leiger ja Tiiu üleandmine Tallinna sadamale toimub lepingu järgi järgmise aasta suve teises pooles.
OÜ TS Laevad on ASi Tallinna Sadam 100 protsendilises omanduses olev ettevõte, mille eesmärk on parvlaevaliikluse alustamine ja korraldamine Saaremaa ja Hiiumaa ning mandri vahel tuleva aasta 1. oktoobrist.
Parvlaevaliikluse käivitumisel on ettevõtte prognoositav töötajate arv sõltuvalt hooajast u 100 inimest ja prognoositav aastakäive kuni 30 miljonit eurot.

 

Sildid: ,

Kommentaarid: 1

(kommenteerimine on suletud)

 
  • Volli͈

    Aga kirjutisest ei kajastu nüanss, miks TS on sunnitud just sellist asja tegema, kui valikuteks olid laenukapitali kaasamine või emissioon rahvusvahelisel võlakirjaturul (just sellises järjestuses!) .

    ”Varasemalt on juttu olnud Põhjamaade ja Euroopa investeerimispankade kasutamisest finantseerijana, aga seoses alanud kriminaaluurimisega on nemad meie taotluse menetlemise ootele pannud. Aga kuna makseid teha tuli, siis tegime sellise kaheaastase võlakirja. Summa-summarum me ka järgmine aasta võõrvahendeid kaasame, kuna parvlaevad ei ole ainuke, meil on ka muid investeeringuid,” rääkis Tallinna Sadama juhatuse esimees Marko Raid “Aktuaalsele kaamerale”.

    http://uudised.err.ee/v/d30acc5a-97d1-497b-a778-a802681d2e12

    See, mida Saaremaa Raadio kilkab: Parvlaevade ehitus on graafikust ees, hurraaa!!! tähendab sisusuliselt seda, mis siin kirjutises on ilusasti välja toodud:

    …Detsembri alguse seisuga on TS Laevad OÜ tasunud Poola ja Türgi laevatehastele eri osamaksetena kokku 63,2 miljonit eurot. “Osamaksed on seotud laevade valmimise erinevate etappidega ning tänaseks on ehitus jõudnud seisu, kus oleme tasunud üle poole kogu soetusmaksumusest,” märkis Raid.

    “Laevaehitusgraafik” pole mitte midagi muud, kui “maksegraafik”. Raha aga TS Laevad OÜl pole, TS Shippingul veelgi vähem, Tallinna Sadamal ka pole ning Riik ei anna raha ammugi mitte ja nüüd püütakse Urve Palo käkki rahastada kalli “SMSlaenuga”.
    Gdanskis ehitatavate aluste veeskamine on planeeritud eeloleval talvel. Sefine tehases valmivate laevade veeskamine on planeeritud tuleva aasta kevadkuudesse. ei tähenda TS Laevad OÜle mitte midagi muud, kui järgmiste mitmekümmnete miljonite maksmiskohustust talvel ja kevadel.

    EDU! Palo pääsukesed tulgu! :)

     
     
     
 
Hiiu Lehest

Hiiu maakonna sõltumatu maakonnaleht aastast 1997

Miks sündis Hiiu Leht »
Kontakt

Telefon: +372 463 2199
Email: hiiuleht@hiiuleht.ee

Vabrikuväljak 1, Kärdla, 92411