Teisipäev, november 17, 2015
 

Parvlaevaühendus läheb ajas tagasi

Hiiumaa ja mandri vaheline parvlaevaühendus vähikäigul: uue parvlaeva Hiiumaa asemel künnavad merd vanurid St Ola ja Regula, sekka ka Harilaid ning kolmetunnine edasi-tagasi ots muutub taas neljatunniseks.
Neil päevil avaldas vedaja OÜ Väinamere Liinid Heltermaa–Rohuküla liini talvise sõiduplaani, millele minnakse üle 7. detsembrist. Teates öeldakse, et graafik tagab Hiiumaa ja mandri vahel plaanipärase laevaühenduse, arvestades liini teenindavate parvlaevade Regula ja St Ola [mõlemad ehitatud 1971 – toim] tehnilist võimekust.
Novembri alul ütles Hiiu maavalitsuse ühistranspordi spetsialist Tõnis Paljasma, et tulemas on laevade talvegraafik ning laual on halvad ja väga halvad valikud. Variant 1: laevad sõidaksid täpselt samamoodi nagu enne Laevakompanii uute laevade tulekut. Variant 2: enamik kaugliinibussidega seotud väljumisaegu jääks samaks, ülejäänud muutuksid.
Äsja avaldatud sõiduplaani kohaselt minnaksegi väikeste erisustega ajas tagasi. Hommikused reisiajad võrreldes praeguse sõiduplaaniga ei muutu, olles tavapäraselt Rohukülast kl 6.30 ja kl 10 ning Heltermaalt kl 6.30 ja kl 8.30.
Järgnevad reisid hakkavad Rohukülast väljuma senise täistunni asemel pooltunnil ehk kuulus “poole seitsmene praam” on tagasi. Laevade väljumisajad mõlemast sadamast on kl 12.30, kl 14.30, kl 16.30, kl 18.30, kl 20.30 ja kl 22.30. Igaühte neist pole sõiduplaanis sugugi kõigil päevil.
Seoses senisest erineva parvlaeva sõiduplaaniga on muutumas ka ASi GoBus teenindatavate Hiiumaa ja Tallinna vaheliste kaugliinibusside väljumisajad. Ettevõtte Hiiumaa juht Raul Randmaa tõi näiteks, et õhtune buss väljub Kärdlast tund ja Tallinnast pool tundi varem. Muudatused jõustuvad pärast maanteeameti kooskõlastust.
Ettevõtjaile tähtsaim veomaht
Eeskujulikuks ei saa laevaühendust pidada praegugi. Ehkki ministeerium on liinile korduvalt lisareise tellinud, püsib ühendus ebakindlana – seda just veomahu osas. Paljasma sõnul mõjutab ebakindlus eelkõige kaubavedusid, rõhutades saare plastiettevõtjate üleveo vajadust.
Hiiumaa ettevõtjate liidu juhatuse liige Tanel Malk ütles, et ettevõtjate jaoks sellest iseenesest suurt vahet ei ole, mis kell laev läheb, tähtis on maht. Tema sõnul on täiesti vastuvõetamatu, et pakilisi sõite ei ole parimagi tahtmise korral võimalik ette planeerida, sest kohad on eelmüüdud, seda isegi nädala sees.
“Ise surusid alles hiljuti meile peale oma kolme tunni graafikut ja imelike aegadega talvegraafikut, nüüd ei suuda täita!” pani teda Väinamere Liinide tegevuskava imestama. Pealekauba pannakse veel enne talvegraafikut liinile Harilaid. “Ministeerium on sel rahus sündida lasknud ja meie maavalitsus ei näi ka kuigivõrd suurt muret tundvat,” nentis Malk.
Harilaid teeb asendust hoolduse ajal
Hiiumaa liini teenindama asuv parvlaev Harilaid asendab põhilaevu nende hoolduse ajal. Esmalt tehakse paaripäevane hooldus parvlaevale St Ola. Aluse liinile naastes viiakse 30. novembrist parvlaev Regula korralisse dokihooldusesse Tallinna, kus see on esialgsetel andmetel 4. detsembrini.
“Dokihooldus toimub planeeritult just detsembri esimesel nädalal, mis on tavapäraselt sügise kõige madalama nõudlusega aeg,” seisab avalikkusele lähetatud teates. Samas rõhutatakse, et hooldustööde ajal on liini sõidugraafik tavapärasest tihedam – seda eriti hommikuti.

 

Sildid:

Comments

Pole ühtegi kommentaari.
 
Hiiu Lehest

Hiiu maakonna sõltumatu maakonnaleht aastast 1997

Miks sündis Hiiu Leht »
Kontakt

Telefon: +372 463 2199
Email: hiiuleht@hiiuleht.ee

Vabrikuväljak 1, Kärdla, 92411