Teisipäev, august 11, 2015
 

Uute laevade ehitus on graafikus

Harda Roosna
Kas järgmisel sügisel Hiiumaa ja Saaremaa laevaliinidele tulevate parvlaevade ehitustööd on graafikus?
Vastab Tallinna sadama juhatuse liige Allan Kiil: “Uute parvlaevade ehitamine nii Poola Remontowa kui Türgi Sefine tehastes liigub plaanipäraselt, mõnes ehitusetapis ollakse isegi graafikust ees. Ka on meie kui tellija nimel ehitusjärelvalvet tegevad Saaremaa ettevõtte Baltic Workboats esindajad pidevalt mõlemas tehases kohapeal ja hoiavad kogu protsessil silma peal.
Meil on väga hea koostöö nii laevade projekteerija, Norra firma LMG Marin kui mõlema laevatehase vahel. Samuti teevad selle projekti raames tugevat koostööd ka laevatehased omavahel, mis muidu omavahel päris suurte konkurentide puhul on üsna erakordne.
Seda tõdesid ka kõik osapooled 21.–23. juulil Tallinnas toimunud nõupidamisel, kus olid kohal mõlema laevatehase, laevade projekteerijafirma LMG Marin, ehitusjärelvalvet teostava Baltic Workboats´i ja Tallinna Sadama esindajad.
Kuna kõik neli laeva saavad olema ehitustehniliselt identsed, oli oluline koondada ühise laua taha kõik laevade ehitusega seotud osapooled, et veelkord üheskoos koordineerida kõikide tööde tehnilised detailid, ehituse kulgemise ajakava, võimalikud ühishanked ja teised edasised tegevused. Koosolekud olid intensiivsed ja põhjalikud ning nende tulemus andis meile veelgi rohkem kindlust, et kõik liigub õiges suunas ja graafikus.
Uued parvlaevad on saanud nimed ja kinnitatud on nende kodusadamad, samuti oleme kinnitanud ka laevade välisdisaini kontseptsiooni, mida me veel ei avalikusta. Küll võib öelda, et laevade kujundus saab olema kodune, samas põnev ja kindlasti erinev praegu maailmameredel seilavatest reisilaevadest. Virtsu-Kuivastu liini laevade Tõll ja Piret kodusadamaks saab Kuivastu ning Rohuküla-Heltermaa liini laevadel Leiger ja Tiiu Heltermaa. Kuna laevad on tehniliselt identsed, saab neid alati ka ühe liini pealt hõlpsasti teist liini teenindama panna, kui selleks peaks vajadus tekkima.
Mis saab piletimüügisüsteemist, mille lootsite ära osta seniselt vedajalt?
Allan Kiil: Oleme otsustanud rajada endale päris uue piletimüügisüsteemi, mis oleks kindlasti sama käepärane ja efektiivne kui praegune. Tahame sellele lisada ka uusi mugavusi, mida praegune süsteem ei paku. Need on sõidukite automaatne numbrituvastussüsteem sadamates, võimalus osta pilet mobiiliäpi abil ilma pangalinke kasutamata jms.
Uue süsteemi väljatöötaja, firma InfoSys, on kaasanud protsessi paljud spetsialistid, kes olid ka praeguse süsteemi väljatöötamise juures, seega on neil väga hea ülevaade, mis seni hästi olnud ja mida peaks tulevikus paremini tegema. See lisab meile kindlust, et uus süsteem saab olema kvaliteetne ja kasutajasõbralik.
Loodame juba tuleva aasta esimeses pooles valmis saada ka oma veebilehe, kust saab jälgida laevade ehitusega seonduvat ning leida näiteks infot laevade tehniliste parameetrite kohta jne. Kindlasti peab veebilehele tekkima vähemalt poolteist kuud enne laevade liiniletulekut võimalus juba ka laevadele pileteid broneerida ja osta.
Millal hakkate laevadele töötajaid palkama?
Allan Kiil: Tallinna sadama tütarfirma TS Shipping kuulutas juba välja konkursi uutele laevadele laevapere leidmiseks. Kandideerima ootame soovi korral ka praegu neil liinidel töötavaid inimesi. Vastavalt laevade valmimise graafikule otsime esmajärgus laevadele kapteneid, vanemtüürimehi, vanemmehhaanikuid ja elektromehhaanikuid. Hiljem kindlasti aga juba ka kogu muu laevapere liikmeid. Kui aeg niikaugel, avaldame vastavad kuulutused kindlasti nii Hiiumaa kui Saaremaa ajalehtedes ning ka meie oma kodulehel, seega jälgige reklaami. Ootame igal juhul huvilistelt arvukat osavõttu.

Küsis HARDA ROOSNA

 

Sildid:

Comments

Pole ühtegi kommentaari.
 
Hiiu Lehest

Hiiu maakonna sõltumatu maakonnaleht aastast 1997

Miks sündis Hiiu Leht »
Kontakt

Telefon: +372 463 2199
Email: hiiuleht@hiiuleht.ee

Vabrikuväljak 1, Kärdla, 92411