Teisipäev, detsember 9, 2014
 

Riigimaanteede hea aasta

erakogu
Maanteeameti Kärdla esinduse juhtivspetsialist Hannes Vaidla ütleb, et tänavu oli Hiiumaa riigimaanteede jaoks hea aasta.
Kevadel plaani võetud teede rekonstrueerimised, pindamised, kruusateede remondid jt teetööd said sügiseks õigeaegselt lõpetatud. “Võib öelda, et tehtud on rohkemgi kui plaanis,” ütles Hannes Vaidla.
Suurremont üle hulga aja
Kõige keerulisem, vajalikum ja silmapaistvam teetöö oli tänavu Kärdla–Käina maantee linnalõigu rekonstrueerimine, mis kestis suve ning sügise, sai valmis novembris.
Viimane nii suur rekonstrueerimistöö tehti kuus aastat tagasi Heltermaa–Kärdla–Luidja maantee Kärdla linnalõigul aastatel 2006–2008.
Kärdla–Käina maantee 4,9 km pikkuse lõigu ümberehitus alates ringristmikust oli Vaidla sõnul juba hädavajalik. “Teekate, rajatised ja konstruktsioon olid amortiseerunud. Samuti ei olnud jalakäijatel ja jalgratturitel ohutu liigelda autode kõrval kitsal teepervel,” selgitas Vaidla. “Riigimaanteed läbivad Kärdlat, seega on tee omanikul kohustus neid teid korras hoida tagades liiklusohutus,” lisas ta.
Pärast rekonstrueerimistöid on Kärdla linnalõigul kergliiklustee, uus valgustus, korrastati maantee veerežiim ja süvendati maanteekraavid, ümber ehitati ristmikud ja uuendati teerajatisi. Ühtlasi lammutati vana Kalju sild Nuutri jõel ja ehitati asemele uus binokkeltorusild.
Vaidla ütles suure tänu ümbruskonna elanikele ja tee kasutajatele mõistva suhtumise eest: “Teid ehitatakse suvisel ajal ning tahes-tahtmata tekib tolmu, müra, ümbersõite ja muid ebamugavusi.”
Igal suuremal ja keerulisemal ehitusobjektil tuleb alati ette ka üllatusi. Antud objektil olid geoloogilised tingimused väga erilised: seal avaneb Kärdla meteoriidikraatri paene serv. Ette tuli vesi-, tolm- ja kruusliiva, aga ka savi ning kõik see tegi ehituse keerulisemaks. “Nagu elu näitab, on kõik need raskused hea tahte korral lahendatavad,” ütles Vaidla.
Maanteelõigul oli põhitellijaks maanteeamet, kaastellijateks OÜ Elektrilevi, Hiiu vald ja AS Kärdla veevärk, oma trasse ja ühendusi uuendas AS Elion ettevõtted.
Peatöövõtja oli AS Lemminkäinen Eesti ja suurim alltöövõtja OÜ Hiiu Teed. Alltöövõtte tegid ka AS Elektritsentrum, AS Telco, OÜ Berku Eritööd ja AS Eltel Networks.
Kogu teelõigu rekonstrueerimistööd läksid maksma 2,6 miljonit eurot. Valminud teelõigul on viieaastane garantii.
Ristmik ohutumaks
Põhjalikult ehitati ümber Rehemäe tee ja Heltermaa maantee ristmik. Selleks oli kaks põhjust: kõrvaltee ristus peateega valesti, ohtliku nurga all, ning vajadus ehitada Kärdla–Heltermaa maanteele lisa- ehk vasakpöörderada.
“Sellel teelõigul on Hiiumaal kõige suurem liiklusintensiivsus ja “kanal” peab olema lahti,” selgitas Vaidla. “Samas praamile suunduv liiklusvoog peab olema avatud, et ei tekiks liiklustakistust.”
Teetolmu vähemaks
Kõpu poolsaarel suutis maanteeamet tänavu sügiseks teha tolmuvabaks Märjakaasiku–Kiduspe–Kõpu ringi. Kahekordse pindamisega katte saanud teelõigu pikkus on 4,2 km ja töid tegi OÜ Hiiu Teed.
Vaidla märkis, et Kõpu poolsaare kruusateed, kus suvine liiklusintensiivsus suurem, on nüüd kõik tolmuvabad.
Lisaks ehitati Kärdla–Hausma teele Kärdla linnalõigult üles freesitud freespurust tolmuvaba kate. Seegi tehti kahekordse pindamisega, kokku 1 km pikkuselt.
Uus Siberi sild
Suurem sillaehitus oli tänavu Kärdla–Käina maantee 14. kilomeetril asuval Siberi sillal. Pärast ümberehitust on sild laiem ja vana betoonsilla asemel on seal nüüd endisest tasasema kattega binokkeltorusild.
Silda ehitas OÜ Hiiu Teed ja ümberehitus läks maksma 124 000 eurot.
Lisaks tehti Hiiumaa riigimaanteedel sel hooajal 35 km korduspindamist ja remonditi kaks kruusateelõiku – kokku 3,7 km.

 

Sildid:

Comments

Pole ühtegi kommentaari.
 
Hiiu Lehest

Hiiu maakonna sõltumatu maakonnaleht aastast 1997

Miks sündis Hiiu Leht »
Kontakt

Telefon: +372 463 2199
Email: hiiuleht@hiiuleht.ee

Vabrikuväljak 1, Kärdla, 92411