Teisipäev, detsember 3, 2013
 

Autol peavad all olema korralikud talverehvid

Eesti Rehviliidu juht Kaur Kuurme sõnul kasutab nõuetele mittevastavaid talverehve Eestis üsna väike osa liiklejatest, hinnanguliselt 3–5 protsenti “Liiklejate südametele koputades ütleme, et kindlasti tuleks meie kliimas vältida Kesk-Euroopa maadesse toodetud lamellrehve, mis on mõeldud temperatuurile 0 kuni +5 kraadi. Seda tuleks rehve soetades või vahetades kindlasti täpsustada. Meie kliimasse sobiv Põhjamaade jaoks toodetud lamellrehv muutub efektiivseks just miinuskraadides. Suurem osa meie talvistest liiklejatest eelistab naastrehve,” lisas Kuurme.
Maanteeameti hooldeosakonna juhataja Rain Hallimäe juhib liiklejate tähelepanu sellele, et ilmad on muutunud heitlikuks ning libedus võib temperatuuri muutudes tekkida väga lühikese aja jooksul. Teada on, et musta jää tekkel on esimesteks ohumärkideks õhuniiskuse suurenemine alla nullkraadistel temperatuuridel, niiske teepinna korral teetemperatuuri üleminek plussist miinusesse või õhutemperatuuri järsk tõus miinusest plussi kui teepind on miinustes.
Hallimäe sõnul tuleks ettevaatlik olla metsavahelistel teelõikudel, kus märja teepinna kuivamine on aeglasem; sildadel ja viaduktidel, kus külmumine on kiirem; ristmike kiirendus- ja aeglustusradadel või kohtades, kus on rohkem pidurdamisi ja kiirendamisi ning eraldatud sõidusuundadega maanteede teisel sõidurajal, kus libedustõrjematerjalid väiksema liikluse tõttu toimivad aeglasemalt.
Meeles tuleb pidada sedagi, et ka kõige parema testi võitnud rehvide puhul sõltub sõiduki teel püsimine eelkõige juhist ja tema sõidustiilist.
Eestis on talverehvide kasutamine kohustuslik 1. detsembrist kuni 1. märtsini. Naastrehvide kasutamine on lubatud 15. oktoobrist kuni 31. märtsini ning lamellrehvidega tohib sõita aastaringselt. Talviste tee- ja ilmaolude puhul võib naastrehve kasutada 1. oktoobrist 30. aprillini.
Talverehve peavad kasutama kõik kuni üheksa istekohaga (koos juhiga) sõiduautod, kuni 3,5tonnise täismassiga veoautod ja 0,75–3,5tonnise täismassiga haagised. Talverehvi mustri jääksügavus peab olema vähemalt 3 mm, seda ka naastrehvide puhul. Naastrehvidega sõitmisel tuleb neid kasutada kõigil ratastel, kuigi rehvi purunemisel võib varurattal kasutada ka harilikku rehvi.
Maanteeamet

 

Sildid:

Comments

Pole ühtegi kommentaari.
 
Hiiu Lehest

Hiiu maakonna sõltumatu maakonnaleht aastast 1997

Miks sündis Hiiu Leht »
Kontakt

Telefon: +372 463 2199
Email: hiiuleht@hiiuleht.ee

Vabrikuväljak 1, Kärdla, 92411