Teisipäev, märts 19, 2013
 

Madal meri võib peatada laevad

Pidev veetaseme langus häirib praami­liiklust Hiiumaa ja mandri vahel ning võib kai äärde jätta ka praegu veel liinil liikuva parvlaeva
Muhumaa.
Vedaja OÜ Väinamere Liinid muutis juba eile hommikust alates parvlaevade sõiduplaani, täna langeb veetase veelgi ja ühendus mandriga võib olla juhuslik.
Eesti meteoroloogia ja hüdroloogia instituudi prognoosi kohaselt langeb veetase täna õhtul kella 21 paiku –83cm alla nulltaseme. Nii madal veeseis võib seisata ka Muhumaa reisid ja kogu laeva­liikluse. Parvlaev Regula lõpetas reisid kui merevee tase jõudis –55 sentimeetrini. Parvlaev Muhumaa jaoks on kriitiline piir –75 cm.
Sõiduplaan segi
Eile ja täna alustas parvlaev Muhumaa reise pool tundi tava­pärasest varem, väljudes Heltermaalt kell 5 ja Rohukülast kell 6.30. Edasi jätkab Muhumaa tavapärases graafikus 10.30 Rohukülast, kuid prognoosi kohaselt võib täna hilisõhtul jääda seisma ka Muhumaa.
Veebilehel www.tuulelaevad.ee on kirjas, et madala veetaseme tõttu ei saa laev tavamahus laadungit peale võtta ja väga raskeid veokeid ei ole praegu võimalik üle vedada. Raskete jääolude tõttu võivad reisid väljuda hilinemisega.
Rohuküla mereseirejaama andmetel langes veetase eile Väinameres kriitiliselt madalale, päeva lõpuks isegi –70 kuni –80 cm alla nulltaseme. EMHI lubas ööseks vastu tänast merevee taset kuni –80 cm, päeval langeb see isegi kuni 100 cm allapoole keskmist.
Juba pühapäeva ennelõunal oli merevee tase Väinameres –45cm, eile varahommikuks –60cm.
Laid tuleb appi
“Päris ilma ühenduseta me ei jää, sest juba tehakse ette­valmistusi laid-tüüpi laeva liiniletoomiseks,” ütles ASi Saarte Liinid sadama direktor Riho Sõrmus. Laid-tüüpi laevade süvis on väiksem, 3,1 m, ning prognoositud madala veeseisu ajalgi peaks saare ja mandri vaheline ühendus säilima.
OÜ Väinamere Liinid teenindusjuht Anu Hiiuväin rääkis, et nad teevad kõik endast oleneva, et laevaliiklus säiliks. “Veetaseme alanedes loeb iga sentimeeter ja loodame, et Muhumaa saab liini teenindamisega hakkama,” lootis ta. Samas tehakse ka operatiivseid muudatusi ja eriti madala veetasemega võib sõitma hakata parvlaev Harilaid.
Sarnane olukord oli Heltermaa–Rohuküla veeteel viimati 2010. aasta jaanuari lõpus, mil laevaliiklus madala veetaseme tõttu aeg-ajalt täielikult katkes ja oli häiritud paari nädala jooksul. Tookord olid liinil veel vanad laevad, uus parvlaev Muhumaa, mille süvis on 4 m, saab sõita veidi madalama veetasemega.

 

Sildid: ,

Comments

Pole ühtegi kommentaari.
 
Hiiu Lehest

Hiiu maakonna sõltumatu maakonnaleht aastast 1997

Miks sündis Hiiu Leht »
Kontakt

Telefon: +372 463 2199
Email: hiiuleht@hiiuleht.ee

Vabrikuväljak 1, Kärdla, 92411