Reede, detsember 7, 2012
 

Argo Nurs rooli veel lukku ei pane

Jarmo Liivak
“Veel 45 minutit ja algabki mu viimane ralli võistlejana… Ei taha küll öelda, et enam kunagi ei võistle, kuid esialgu on finiito. Igatahes tänan kõiki, kes mind toetasid ja aitasid ning uskusid minusse!”. Niisuguse sõnumi läkitas Argo Nurs FB-sse 24. novembril. Allakirjutanule lubas ta, et päriselt ikka rooli lukku ei pane.
Tema tulemused autorallis räägivad iseenda eest: tänavuse EAL-i rahvasprindi karikavõistluste esikoha võttis Nurs koos tiimikaaslastega vastu sel nädalavahetusel Café Amigos. Sellest aastast on tal pagasis ka EAL rahvaralli karikavõistluste kolmas koht, Moskvich Liiga Suure karika kolmas koht, Moskvich Liiga rallikarika kolmas koht, Moskvich Liiga sprindikarika teine ja Lääne regiooni meistrivõistluste kolmas koht. Mullusest aastast Laitse Rallypark jääraja meistrivõistluste esikoht ja tunamullusest Moskvich Liiga rallikarika kolmas koht.
Tänavust hooaega kroonis rahvasprindi esikoht?
Tegelikult ma sõitsin sel hooajal kõik sarjad, kus Moskvichiga sõita sai. Igal pool jõudsin ka poodiumile. Kokku tuli üle 35 võistluse ja rallisprindi arvestuses õnnestus mul võita. Rallikarika arvestuses oli aga Martin Juhe kõigile püüdmatu, ta võitis Virumaa, Pärnumaa ja Rapla rahvaralli ja sellest piisas, et kogu hooaeg ära võita.
Millest siis loobumismõtted?
Tänavune hooaeg algas suure­päraselt, kuid lõpp läks kehvemini, kuna mitu viimast sõitu pidin sõitma rendiautoga, mis polnud mulle just parimas seades ja millega ma ei harjunud piisavalt kiiresti. Lõpetamise üks põhjuseid on 22. septembril Kasari rahvasprindil tehtud raske avarii, mille tulemusel mu võistlusauto täielikult hävines. Ise jäin terveks, väikesed muljumised olid, aga midagi hullu polnud. Pealtvaatajate jutu järgi peaksin ma 22. septembrit siiski oma uueks sünnipäevaks pidama.
Mitu korda oled rajalt välja lennanud?
Kokku olen kolm korda teinud suurema avarii, mille tagajärjel tuli autod maha kanda, aga see viimane oli tõesti oli kõige hullem. Minu rajalt väljasõidud lõpevadki tavaliselt auto mahakandmisega. Aga mina võtan asja nii, et kes välja ei sõida, see endast maksimumi ei anna ja kuhugi ei jõua.
Kas avarii sai peamiseks lõpetamise põhjuseks?
See oli ehk põhjuste alge, sest auto sai otsa. Oleks mul auto, siis ma ehk sõidaks veel. Ega ma taha sellega öelda, et rallisõidu igaveseks lõpetan. Praegu pole mul piisavalt sponsoreid, et uus sõiduk hankida. Seepärast mõtlesin, et teen pausi ja hakkan rohkem rallide korraldamisega tegelema. Pere on ka peale käinud, et peaksin lõpetama. Eks nad on mures, kuna autosport pole just kõige turvalisemaid alasid, kuigi viimaste uuringute põhjal tuleb golfis palju rohkem vigastatuid ette.
Loodan, et mingi võimaluse tulevikus autospordiga jätkamiseks ikka leian – see on üks väheseid asju, mis mind õnnelikuks teeb. Nüüd on hobidest järel vaid fotograafia ja saan sellega rohkem tegeleda.
Mingi moel ikka ralli juurde jääd?
Päris eemale ma motospordist ei jää ka praegu, kuna juhin Moskvich Liiga tegemisi ja järgmisel aastal sõidan ka mõnel võistlusel ohutus­autoga. Praegu on üks BMW selleks ehitamisel. Ka juba sel laupäeval toimuval Kiltsi rahvasprindil sõidan null­autol. Püüan ikka n-ö käe soojas hoida. Samuti plaanime oma ALMA Racing Team-iga, kuhu kuuluvad Martin Juhe, Allan Liister, Sven Heinlaid ja Arvo Arula korraldada Hiiumaal mõned autospordivõistlused. Plaanis on veebruari lõpus talvine rahvaralli etapp ja juulis rahvasprint.
Mis vahe on rahvasprindil, rahvarallil ja suurel karikal?
Rahvasprint koosneb ainult sprintidest, kus sõidetakse ühte ja sama katset kolm korda päeva jooksul. Arvesse läheb kaks paremat katset. Rahvaralli puhul sõidavad needsamad masinad päeva jooksul kolm-neli erinevat katset, mida sõidetakse mitu korda. Kõik katsed lähevad arvesse ja parim lõpus võidab. Suur karikas tähendab seda, et võetakse viis sprinti ja viis rallit ja liidetakse nende punktid kokku. Suure karika võidab juht, kes on võimeline hästi sõitma nii sprinti kui rallit. Kahjuks veoautosporti, kus hiidlased vanasti püüdmatud olid, enam polegi. Pealegi on see nii kalliks läinud, et ainult entusiastid sõidavad. Reeglid on ka nii vabaks lastud, et kui sul käigukastis on juba kuus otselülitusega käiku, siis see pole ju enam veoauto. Hiiumaal sellise rahakotiga sõitjaid pole.
Kas vastab tõele, et olid rahvaralli üks elluäratajaid Hiiumaal?
Siin hakkas see vaikselt ära surema küll. Kas ma just taaselustaja olin, sest Rain Pruul ja Marko Eespak sõitsid, kui me Martin Juhega alustasime. Rahvasprindi korraldamist hakkasime me ajama ja see sai elu sisse 2009. aastal. Olime seal esindatud nelja mehega: Eespak, Pruul, Juhe ja mina. Kokku võttis osa umbes 60 ekipaaži. Kuid Hiiu ralli, millega oli mõnekümneaastane paus, taaselustajaks olime ehk küll. Eelmisel aastal sai see läbi viidud, tuleval aastal tahame teha rahvaralli versiooni, mida pole Hiiumaal kunagi olnud.

Küsis JAANUS KÕRV

 

Comments

Pole ühtegi kommentaari.
 
Hiiu Lehest

Hiiu maakonna sõltumatu maakonnaleht aastast 1997

Miks sündis Hiiu Leht »
Kontakt

Telefon: +372 463 2199
Email: hiiuleht@hiiuleht.ee

Vabrikuväljak 1, Kärdla, 92411