Teisipäev, juuli 17, 2012
 

Lubatud nelja nädala asemel sai tellija mööbli nelja ja poole kuuga

Helja Kaptein | Hiiu Leht
Märtsis tellitud köögimööblit saadeti tellijale tükkhaaval neli ja pool kuud.
“Ma olen kannatlik inimene, aga enam ei suuda,” ütles mitu kuud oma uue köögimööbli puuduvaid osi oodanud Emmaste valla elanik Tiiu Veevo.
Veevo tahtis jaanipäevaks, kui kogu pere koju tulema pidi, teha ära köögi remondi ja tellida sinna ka uue mööbli.
Küsinud erinevatest kohtadest hinnapäringuid, otsustas ta selle tellida kauplusest Gigantmööbel, kust mööblit koju saadetakse internetikaubamaja e-mööbel24.ee kaudu.
Ilus algus
3. märtsil vormistas Veevo tellimuse, mille täitmise tähtajaks oli neli kuni kuus nädalat. “Müüja, kellega ma telefoni teel suhtlesin, oli väga vastutulelik,” meenutas Veevo. Ta suhtles kauplusega ka meili teel ja vastavalt lepingule tasus ettemaksuna poole arvest.
Veevo ootas rahulikult aprilli lõpuni, siis hakkas helistama. Pärast iganädalast helistamist ja meilide vahetamist öeldi talle mai algul st kaheksa nädalat pärast tellimist, et mööbel on Poolast Tallinna saabunud, aga karniis, mis kappide peale käib, tuleb teisest kohast ja seda pole veel. Klienditeenindaja arvas, et see tuleb nädala pärast. “Ütlesin, et saatke siis kõik korraga, teil ka väiksem transpordikulu,” rääkis Veevo.
Jupid tulid tilkhaaval
Mööda läks ligi kuu aega, aga kauplus polnud karniisi ikka veel kätte saanud. “Helistasin, et saatke vähemalt kapp ära, karniisi saan hiljem peale panna,” ütles Veevo. Seepeale paluti tal ära maksta kogu arve summa, et siis pannakse mööbel teele. Naine tasus arve, kus kauba müüjana oli kirjas RARA ARE OÜ ja mai lõpus st 12 nädalat pärast tellimist saabus esimene mööblikoorem.
Kontrollides selgus, et kappide 11 uksest on puudu viis, nurgariiul oli vale hinnaga, alumine nurgariiul oli vale mõõtu, 45 cm asemel 54 cm, seinakinnitusi polnud üldse ja tüübleidki nappis.
Veevo saatis kohe teele meili, milles luges üles kõik puudused, helistas ja palus sugulasel ka paberil viia puuduvate osade nimekiri kauplusesse, mis asub Tallinnas Mustika keskuses. Selle peale saabus talle vastumeil, milles kirjas: “Kaup saabub 14–15”.
Enne jaanipäeva jõudis Emmastesse kohale veel kolm ust. Veevo helistas kauplusesse ja küsis, kus ülejäänud asjad on.
Järgmise saadetisega tuli üks ülemine uks, topeltkarniis ja sahtlite komplekt, mis kappidega ei sobinud. “Ma ei saa mingi nipiga neid komplekti sobitada. Kas keegi ometi vaatab, mida teele saadetakse?” kurtis Veevo.
Õnneks selgus, et kapi kokkupanija oli midagi valesti vaadanud ja sahtlid olid õiged.
7. juulil Hiiu Lehele saadetud kirjas teatas seesama anonüümne klienditeenindaja, kelle nime vaatamata korduvale järelpärimisele teada saada ei õnnestunud: “Vaadake palun (alla poole) mis klient Tiiu Veevo kirjutas meile eile õhtul! KOKKUPANJA VIGA!!!!! Mis on Teie arvamus, kas see on normaalne? Te ei kujuta ette, kuidas see klient meiega selle aja jooksul suhtles! Vabandame tülimiseks Head suvi! Lugupidamisega Klienditeenidus e-mööbel24.ee MUSTIKAS”.
Kappide viimased puuduvad osad, sahtlinupu ja ukse käepideme, sai Veevo kätte alles eelmisel nädalal st neli ja pool kuud pärast tellimist.
Õigustavad ennast
Tiiu Veevo ütles, et mööblit tellides lootis ta, et kaup tuuakse koju kätte ja ta saab uuest mööblist rõõmu tunda, aga sellist tellimuse täitmist poleks ta uneski osanud näha.
Kuigi kliendile lubatud tarneaeg ületati kolme- kuni neljakordselt tuli e-mööbel24.ee anonüümselt klienditeenindajalt Hiiu Lehe järelpärimisele vastus, milles ettevõte ennast õigustas: “Tarneaeg ei olnud pikk, mööbel tuli õigel ajal. Aga puuduvad osad tulid hiljem, mis on arusaadav ja millest kliendile kohe ütlesime: see on ju loomulikult, kui me tellime uuesti tehasest osad, see võtab aega.”
Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski soovitas Tiiu Veevol pöörduda ettevõtte poole, paluda lepingu lõpetamist ja raha tagastamist kuna kogu tellitud mööbli kättesaamine on veninud juba mitu kuud.
Veevo ütles, et lepingut lõpetama ta ei hakka, kuna mööbel on nüüd lõpuks käes, kuid sellest firmast ta enam kunagi mööblit ei telli ega julge ka seda teistele soovitada.

 

Comments

Pole ühtegi kommentaari.
 
Hiiu Lehest

Hiiu maakonna sõltumatu maakonnaleht aastast 1997

Miks sündis Hiiu Leht »
Kontakt

Telefon: +372 463 2199
Email: hiiuleht@hiiuleht.ee

Vabrikuväljak 1, Kärdla, 92411