Reede, jaanuar 20, 2012
 

Karikakramäng Hiiumaa lennukiga jätkub – lendab, ei lenda

Aasta esimene kuu pole veel lõppenudki, kuid AS Avies juba ära jätnud kaheksa lennureisi, millest kolme puhul oli põhjuseks ilmaolud ja kuue ärajäämise põhjus pole teada.
Ometi käisid ASi Avies omanik Allan Soll ja mänedžer Inga Rjazanova detsembri keskel Hiiu maavalitsuses jagamas lubadusi, et ettevõte täidab edaspidi korrektselt Hiiu maavalitsusega sõlmitud lepingu tingimusi.
Maavalitsus tegi lepingutingimuste rikkumise, lubatust väiksem lennuk liinil, varulennuki puudumise tõttu ärajäänud lennud, mullu lennufirmale paar hoiatust ja vähendas lennudotatsiooni 10 000 euro võrra.
Kärdla lennujaama juhataja  Allan Mäll ütles, et Kärdla lennujuhid ei tea lendude ärajäämise põhjusi, sest ametlikku teadet selle kohta vedaja nendele ei edasta. Ka pole kõik lendude ärajäämise põhjused tingitud ilmastikust, vaid on tehnilist või muud laadi.
Hiiu maavalitsuse kodulehel on kirjas, et kolmapäeval jäi õhtune Tallinn-Kärdla-Tallinn reis “tulenevalt lennufirma suutmatusest täita omale avaliku teenindamise lepinguga võetud kohustusi”.
Samas seisis, et AS Avies on lubanud lennud taastada neljapäeva hommikusest reisist.
Eilehommikune reis toimus, kuid hilines kolm tundi madala pilvituse tõttu Hiiumaal.
Inga Rjazanova ütles, et kaks reisi on ära jäänud ilmastikutingimuste tõttu, neli tehniliste rikete tõttu ja kaks piloodi haigestumise tõttu.
Kärdla lennuväli on kohustatud tagama valmisoleku, ohutu lennuraja ning kvaliteetse raadioside kõigile ja kogu aeg sõltumata sellest, kas siis regulaarlend toimub või mitte. “Siin võib maanduda ka meditsiinilennuk või piirivalvelennuk, kriisireguleerimiseks on vaja võib-olla terve üksus õhusõidukeid ettenägematul ajahetkel vastu võtta,” loetles Mäll.
Valmisoleku tagamiseks on lennuväljal erinevates vahetustes tööl 17 inimest. “Hooldemehed töötlevad varahommikul või õhtupimeduses traktoritega lennurada. Töötunnid, traktorikütus, kuivreagent rajale, jäätumisvastese kemikaali soojendamine – see kõik on lennuvälja kulu, mis vaatamata operatsioonivalmisoleku tagamisele teeb inimlikult nukraks kui oodatav regulaarlend ka lennuväljale arusaamatutel põhjustel ära jääb,” ütles Mäll.
Pahandada tuleb vedajaga, mitte kassiiriga
Lennujaama direktor soetas lennujaama infolauda isegi tarbijakaitseameti bukletid, et pahased lennureisijad saaks otse vedajaga st ASiga Avies dialoogi astuda. Tema sõnul on lennujaama töötajatele klientide pahameel arusaadav, kuid ta palus vahet teha lennujaama ja vedaja vastutusel.
Rjazanova selgitas, et kui lend jäi ära tehniliste rikete tõttu, siis vedaja pakub kompenseerimiseks reisijale lisaks uue pileti Tallinn – Kärdla lennuliinil.
Aviesi lepingupartner on Hiiu maavalitsus, kelle kohustuseks on kohalike elanike huvide kaitsmine. Leping näeb ette ka varulennuki olemasolu hetkel, kui põhilennuk on tehnilistel põhjustel rivist väljas. Direktori hinnangul on varulennuki puudumisest alguse saanud enamus lendude ärajäämisi – varulennukit Aviesil lihtsalt ei ole. See tähendab, et varulennuk on katki või on kommertslendude sooritamisel välisriikides. “See on koht, kus maavalitsus võiks vedaja suhtes nõudlikumat tooni kasutada, aga lennuväljal hoobasid vedaja mõjutamiseks ja lennureisijate huvide kaitsmiseks ei ole,” ütles Allan Mäll.

 

Comments

Pole ühtegi kommentaari.
 
Hiiu Lehest

Hiiu maakonna sõltumatu maakonnaleht aastast 1997

Miks sündis Hiiu Leht »
Kontakt

Telefon: +372 463 2199
Email: hiiuleht@hiiuleht.ee

Vabrikuväljak 1, Kärdla, 92411